استان کانچانابوری در یک نگاه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، فیلم پل رودخانه کوای، بر اساس واقعیتی ساخته شده که در استان کانچانابوری رخ داده است. بسیاری از ویرانه ها و کشفیات جدید نیز از قدمت طولانی تر کانچانابوری می گویند. این استان با جاذبه های تاریخی و طبیعی، مقصد گردشگران بسیاری است.

استان کانچانابوری در یک نگاه

استان کانچانابوری بزرگ ترین استان در ناحیه غربی کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این استان با استان های تاک، اوتای تانی، سوپان بوری، ناخون پاتوم و راتچابوری مرز مشترک دارد و از سمت غرب با ایالت های کایین و مون و منطقه تانینتاریی در کشور میانمار همسایه است. مرکز این استان، کانچانابوری نام دارد.

جمعیت این استان نزدیک به 850 هزار نفر و مساحت آن، 19.5 هزار کیلومترمربع است. اکثر ساکنان استان را بودایی ها تشکیل می دهند و مسلمانان و مسیحیان درصد بسیاری کمی را شامل می شوند. زبان مردم کانچانابوری تایلندی است.

استان کانچانابوری تحت حکومت یکپارچه تایلند واقع شده است. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه است و سیستم اداره کشور به سیستم پارلمانی وست مینستر نزدیک است. بالاترین مقام، متعلق به سران نظامی است. دولت نیز از سه قوه مقننه، مجریه و قضایی تشکیل شده است.

بر اساس ویرانه های باستان شناسی که در کانچانابوری پیدا شده است، قدمت این منطقه به قرن 4 میلادی برمی گردد. این منطقه در زمان پادشاهی آیوتایا یکی از نقاط استراتژیک در مقابله با نیروهای میانماری به شمار می رفت. در سال 1982، در منطقه فانوم توان، تعداد زیادی اسکلت انسان و فیل و همچنین نیزه و شمشیر کشف شد که به نظر می رسد مربوط به جنگ معروف پادشاه نارسوان با نیروهای میانماری باشد.

استان کانچانابوری آب و هوایی استوایی دارد. میانگین دمای سالانه حدود 27 درجه گزارش شده است. بیشتر بارندگی های استوایی در فصول گرم سال صورت می گیرد و در فصل های سردتر بارندگی کاهش می یابد.

اتوبوس های عمومی بی کی اس، از ترمینال جنوبی بانکوک هر روزه به مقصد کانچانابوری حرکت می کنند و لیموزین های فرودگاه بانکوک وسیله ای لوکس و البته گران قیمت برای ورود به استان به شمار می رود. این استان دارای سیستم ریلی است و ایستگاه قطار استان در شهر کانچانابوری واقع شده است. برای جابجایی های درون شهری می توانید از خدمات تاکسی ها، تاکسی های موتوری، توک توک ها و سانگتیو استفاده کنید. امکان اجاره دوچرخه، موتور و ماشین نیز وجود دارد.

از سوغاتی های استان کانچانابوری می توان به جواهرات دست ساز، سنگ های قیمتی، آلات موسیقی، پارچه های ابریشمی و لباس های تایلندی اشاره کرد. شما برای خرید می توانید به بازار شبانه کانچانابوری (Kanchanaburi Night Market) و مرکز جواهرات دست ساز بو پلوی (Bo Ploi Jewellery Handicraft Centre) سر بزنید.

در صدر دیدنی های استان کانچانابوری، جاذبه های تاریخی قرار دارند که از آن جمله می توان ایستگاه مرکزی قطار تایلند-برمه (The Thailand-Burma Railway Centre)، راستا قطار تایلند-بورمه (Thai-Burma Railway)، پل رودخانه کوای (Bridge Over the River Kwai)، پارک تاریخی پراسات موانگ سینگ (Prasat Muang Singh Historical Park) و موزه جنگ جیث (JEATH War Museum) را نام برد.

اگر به طبیعت و حیات وحش علاقه دارید، کمپ فیل وانگپو (Wangpo Elephant Camp)، کمپ فیل ماهاوانگ چانگ (Mahawangchang Elephant Camp)، با غ وحش بدون قفس سافاری پارک (Safari Park Open Zoo)، درخت غول پیکر کانچانابوری (Giant Tree Kanchanaburi)، پارک ملی سای یوک (Sai Yok National Park)، آبشار پا تاد (Pha Tad Waterfall)، غار کائنگ لاوا (Kaeng Lawa Cave) و غار کائو پون (Khao Pun Cave) را از دست ندهید.

گورستان جنگ کانچانابوری (Kanchanaburi War Cemetery)، گورستان جنگ چونگ کای (Chungkai War Cemetery)، معبد تام پو وا (Tham Phu Wa Temple) و پارک آبی وست واندر (West Wonder Waterpark)، از دیگر دیدنی های استان کانچانابوری به شمار می فرایند.

منبع: کجارو / thailand-guide.com / en.wikivoyage.org / tripadvisor.com / en.wikipedia.org
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 528

به "استان کانچانابوری در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان کانچانابوری در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید