ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ممنوع است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه بدون اجازه مشترک ممنوع است و با شرکتهای متخلف در این حوزه برخورد می گردد.

ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ممنوع است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه بدون اجازه مشترک ممنوع است و با شرکت های متخلف در این حوزه برخورد می گردد.

مجید حقی اضافه کرد: براساس آنالیز های رگولاتوری، بعضی از شرکتهای فعال در حوزه ارسال پیامک انبوه اذعان نموده اند امکان ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به شماره مشترکانی را دارند که با استفاده از سامانه #800 دریافت هرگونه پیامک تبلیغاتی را برای شماره های خود مسدود نموده اند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات مصداق فعالیتهای غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات بوده و اعمال مقررات در خصوص آنها از وظایف و اختیارات رگولاتوری است، توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه باید از ارایه خدمات مستقیم یا غیرمستقیم به این دسته از شرکتها جلوگیری نمایند و این شرکتها نیز وظیفه دارند ارایه سرویسهای غیرمجاز و همچنین تبلیغات خود در سایت ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر ارایه چنین سرویسی را متوقف نمایند.

حقی تاکید نمود: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین، این موضوع به همراه لیست اسامی شرکتهای متخلف به پلیس فتا اعلام شده است.

اسامی شرکت ها در این لیست در دسترس است.

به گزارش فارس، پیش از این نیز در 25 ام فروردین ماه حقی ممنوعیت ارسال پیامک انبوه و شروع اعمال محدودیت ارسال 500 پیامک در شبانه روز را اظهار داشت.

به گفته حقی، براساس مصوبه 21 شورای عالی فضای مجازی و آئین نامه های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است. در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه روز 500 پیامک مشخص شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرائی می نمایند. این تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT اجرائی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایتمندی مشترکین را در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 149

به "ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید