اختراع کپسول جدید برای سندرم روده تحریک پذیر

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کپسول سخت مایع انتریک کولمیگان، برای سندرم روده تحریک پذیر برای نخستین بار در کشور اختراع شد.

اختراع کپسول جدید برای سندرم روده تحریک پذیر

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، سندرم روده تحریک پذیر یک بیماری رایج دستگاه گوارشی است که عملاً 50-30 درصد مراجعات بیماران به متخصصان گوارش را شامل می گردد، این بیماری بدون هیچ نقص ساختاری در روده بزرگ، بر عملکرد آن تاثیر می گذارد و افراد مبتلا به آن با دردهای شکمی، بروز اسهال و یبوست شدید، ترشح زیاد مخاط روده ای، علائم سوءهاضمه، نفخ شدید، کولیت و درجاتی از افسردگی روبرو هستند این بیماری به دلیل پیچیدگی و عملکردی بودن بیماری، درمان معین و قطعی ندارد.

کپسول کولمیگان فرمولاسیونی آهسته رهش و انتریک کوت است که می تواند به طور هدفمند در طول سیستم گوارش حرکت نموده و خود را سالم و بدون متابولیزه شدن در معده، به روده برساند و از این رو دارورسانی هدفمند این کپسول، یاری شایانی در خط نخست درمانی بیماری IBS خواهد داشت.

کپسول کولمیگان یک کپسول ژلاتینی سخت حاوی 187 میلی گرم اسانس نعناع فلفلی است در صورتی که این میزان اسانس به یکباره در دستگاه گوارش و به ویژه در معده آزاد گردد، علاوه بر عدم اثربخشی مناسب، به شدت باعث سوزش معده و دستگاه گوارش شده و در افراد مستعد رفلاکس، واکنش شدیدی ایجاد خواهد نمود.

این مقدار اسانس، درصورتی که به صورت آهسته و پیوسته رهش در طول دستگاه گوارش آزاد گردد با عمل آنتاگونیسم کلسیم در ماهیچه های صاف دستگاه گوارش، از بروز انقباضات دردناک عضلانی روده ممانعت نموده و باعث بهبود اسپاسم و کولیک های دستگاه گوارش شده و علائم بیماری را بهبود می بخشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 665

به "اختراع کپسول جدید برای سندرم روده تحریک پذیر" امتیاز دهید

3 کاربر به "اختراع کپسول جدید برای سندرم روده تحریک پذیر" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع کپسول جدید برای سندرم روده تحریک پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید