آموزش متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/زنجان مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: آموزش های عمومی و تخصصی به متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان زنجان ارائه می گردد.

آموزش متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان

لیلا اجلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح 3713 نفر شامل 2657 زن و 1056 مرد، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند. در گام بعد 1525 متقاضی به تفکیک 1104 زن و 421 مرد نیز استعدادسنجی شدند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در سه فاز پیش بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت بندی مزیت ، ظرفیت و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان به وسیله مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی اختصاص دارد که در این زمینه 2381 نفر به تفکیک 1915 زن و 466 مرد مشاوره و راهنمایی دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه پس از استعدادسنجی و مشاوره و راهنمایی، آموزش ها در دو بخش عمومی و تخصصی شروع می گردد، ادامه داد: 1111 نفر به تفکیکی 944 زن و 167 مرد آموزش های عمومی و 1029 نفر به تفکیک 874 زن و 155 مرد نیز تحت آموزش های تخصصی قرار گرفتند.

اجلی توضیح داد: رشته هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم بافی، قلم زنی، خیاط لباس، ملیله سازی، تولیدات چرمی دست دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه نویس، انیماتور، پرورش دهنده گوسفند و بز، پرورش دهنده زنبور عسل و ملحفه دوز است.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای متقاضیان، گفت: در حال حاضر آموزش های عمومی نظیر بازاریابی، مدیریت کسب و کار و ... برای همه رسته ها در حال برگزاری است و دوره های آموزشی تخصصی نیز متناسب با هر رشته برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1779

به "آموزش متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید