آمریکا خود را متعهد به بهبود رابطه با روسیه می داند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم اکنون در حال دیدار با مایک پمپئو همتای آمریکائی خود در شهر سوچی روسیه است.

آمریکا خود را متعهد به بهبود رابطه با روسیه می داند

وزیر خارجه روسیه در آغاز این دیدار در سخنانی گفت: در فنلاند درباره موضوعات بین المللی و دوجانبه با یکدیگر مصاحبه کردیم.امیدواریم بتوانیم به سطحی از روابط میان دو طرف برسیم که وضعیت تأسف بار روابط میان دو طرف را بهبود ببخشیم. رؤسای جمهوری دو کشور نیز این موضوع را در نشست سران در هلسینکی مورد تأکید قرار دادند.

سرگئی لاوروف در این باره اضافه نمود: برخی تردیدها و تعصبات از سوی دو طرف وجود دارد و این موضع دست یابی به موقعیت بُرد-برد را تنزل داده است. عدم اعتماد باعث تضعیف امنیت شما و امنیت ما نیز می شود.

وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از آغاز مصاحبههای رسمی میان دو طرف در سخنانی گفت: من اینجا هستم چون رئیس جمهور ترامپ خود را متعهد به بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن می داند! ما با هم اختلاف داریم؛ اما هر کشوری منافع خود را داشته و در این راستا نیز حرکت می کند. در تلاش برای نزدیک کردن روابط دو جانبه و مبارزه با تروریسم هستیم.

وی در ادامه فزود: امیدواریم که بتوانیم مصاحبههای راهبردی میان دو کشور را از سرگرفته و ادامه دهیم. همکاری 2 کشور برای دو طرف و نیز برای همه جهان مهم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 137

به "آمریکا خود را متعهد به بهبود رابطه با روسیه می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خود را متعهد به بهبود رابطه با روسیه می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید