آرم سایپا همزمان با ورود مدیرعامل نو این شرکت تغییر کرد؟ ، آرم نو چگونه است؟
به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، آرم سایپا همزمان با ورود مدیرعامل تازه این شرکت تغییر کرد؟ آرم پیشینِ این شرکت خودروسازی در سال 1364 طراحی شده بود و 39 سال از زمان طراحی آن می گذرد. آیا با تغییر مدیر عامل و لوگو تازه سایپا، کیفیت محصولات سایپا هم تغییر می نماید؟
خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: آرم قدیمی سایپا در سال 1364 و به وسیله مرحوم مرتضی ممیز استاد طراحی گرافیک که وی را به عنوان پدر هنر گرافیک مدرن ایران هم می شناسیم، طراحی شده بود.
اگر به تصویر این آرم در بالا نگاه کنید، متوجه می شوید که یک هسته مرکزی با سه یال در درون آن دیده می گردد. جهت این سه یال متحد المرکز به سمت خارج است. در اطراف این هسته مرکزی نیز سه یال جداگانه وجود دارد که جهت آنها به سمت داخل است. یال های محیطی که به سمت داخل طراحی شده اند، نماد ورودی های مجموعه برای فراوری خودروی ایرانی هستند. این منابع سه گانه شامل منابع انسانی، مواد اولیه و منابع مالی هستند. محور سه گانه متحد المرکز داخلی نیز، خروجی های شرکت را نشان می دهد. این خروجی ها شامل محصول، سود و خدمات هستند.
افزون بر این، شما در آرم سایپا، روندگی و جریان را مشاهده می کنید. لوگوی این مجموعه یک لوگوی پویاست و مسیرهای مختلفی را نشان می دهد. در واقع می توان این لوگو را مسیرهای مختلفی در نظر گرفت که برای عبور و مرور خودروها ساخته شده اند.
آرم تازه سایپا چگونه است؟
لوگوی تازه سایپا حالت سه پَر خود را همچنان حفظ نموده ، اما شبیه به برج آزادی شده است. یک دایره نیز دور آن اضافه شده است تا کمی شبیه رینگ خودرو به نظر برسد. آرم تازه کمی هم شبیه آرم مرسدس بنز شده است! رنگ در نظر گرفته شده، برای آن نقره ای است. گفنتی است که پره های آرم قدیمی سایپا بسیار با صلابت و تو پُر به نظر می رسند. اما در لوگوی تازه شاهد تو خالی و ضعیف شدن پره ها هستیم. شاید دیگر وقت آن است که لوگوی سایپا هم با کیفیت محصولات آن همخوانی داشته باشد!
هدف طراح آرم سایپا احتمالا القای حس آزادی و هیجان است. امیدواریم این حس ها در محصولات تازهی که این آرم روی آنها نصب می گردد هم تجربه شوند!
منبع: بیت ران