42 و نیم درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شده است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا سهرابی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم شروع عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستاهای پیشوا در روستای قاسم آباد، اعلام کرد: سال ها بود که جای خالی نوسازی بافت فرسوده روستایی در استان تهران احساس می شد و اکنون خوشحالیم که این اتفاق در حال رقم خوردن است و امیدواریم این مهم روز به روز توسعه پیدا نموده و در سال های آینده شاهد مراسم اختتامیه نوسازی بافت های فرسوده روستایی در پیشوا باشیم.

42 و نیم درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شده است

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ایران کشوری سانحه خیز است و اکثر نقاط جمعیتی آن به ویژه روستاها در مناطق آسیب پذیر قرار داشته و هرساله نیز بلایای مختلف طبیعی در آن رخ می دهد.

وی اضافه کرد: متأسفانه واحدها روستایی کشور از ابتدا آسیب پذیر بودند و همیشه خسارت های اقتصادی و جانی بسیار زیادی به هموطنان وارد شده است.

سهرابی زلزله های طبس، رودبار منجیل، بم و اخیراً زلزله کرمانشاه را از جمله زلزله های قابل توجه در مقیاس جهانی دانست و گفت: از سال 69 که زلزله رودبار و منجیل رخ داد، به دلیل حجم بسیار بالای خسارات، دولت طرحی را تحت عنوان بهسازی مسکن روستایی گذراند و این طرح از سال 74 شروع شد و تا سال 84 به مدت ده سال، کمتر از 200 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در اواخر سال 83، طرح ویژه بهسازی تصویب و ابلاغ شد و دولت هایی که از سال 83 تا به امروز روی کار آمدند، از این طرح حمایت نموده اند.

سهرابی اضافه کرد: در سال 84 طرح با عنوان 200 هزار واحد در سال شروع شد و این در حالی بود که در ده سال، کمتر از این میزان مقاوم سازی شده بود.

وی با بیان اینکه طرح مقاوم سازی جرو معدود طرح هایی بوده که همیشه استمرار و تداوم داشته است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و 680 هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده، حدود 403 هزار واحد نیز به واسطه بلایای طبیعی در روستاها تخریب و بازسازی و 180 هزار واحد نیز از سال 74 تا 84 بازسازی شده که در مجموع 2 میلیون و 280 هزار واحد روستایی در کشور مقاوم سازی شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمار واحدهای مسکونی کشور را بر اساس سرشماری سال 95، پنج میلیون و 370 هزار واحد مطرح کرد و اضافه کرد: 42.5 درصد این واحدها مقاوم سازی شده است و این در حالی است که این عدد در استان تهران به عنوان یک استان برخوردار، 38 درصد است.

سهرابی ادامه داد: در مجموع 527 روستای بالای 20 خانوار استان تهران، نزدیک 156 روستا یک فقره تسهیلات هم دریافت ننموده و مقاوم سازی نشده اند.

وی شروع عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستایی در پیشوا را ارزنده دانست و اضافه کرد: حرکتی که امروز در روستای قاسم اباد شهرستان پیشوا اجرا شده، قابل تحسین است و در حال حاضر 16 پرونده در مرحله معرفی به بانک قرار گرفته و 40 خانوار این روستا نیز اعلام آمادگی نموده اند که در نوع خود کار با ارزشی است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انتها اعلام نمود: بنیاد مسکن کشور و استان تهران یاری می نمایند تا این واحدها در سال آینده مورد افتتاح و الگویی برای دیگر مناطق قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 102

به "42 و نیم درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "42 و نیم درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید