20 واقعیت عجیب اما واقعی در خصوص دبی ! (تور دبی)

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تا به حال، چند واقعیت عجیب درباره دبی شنیده اید؟ دبی یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در دنیا است که گردشگران زیادی را برای تماشای معماری باشکوه، آسمان خراش های معروف، صحرا و دریا و یا تجارت به سوی خود فرا می خواند. چه به قصد سرگرمی به دبی سفر کنید و چه به قصد کار و تجارت، بهتر است بدانید که واقعیت های عجیبی در خصوص دبی وجود دارد که احتمالا از وجود آنها بی خبر هستید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 20 واقعیت عجیب درباره دبی آشنا شوید:

20 واقعیت عجیب اما واقعی در خصوص دبی ! (تور دبی)

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

برای رزرو آنلاین ارزانترین تور به مقصد دبی با برترین قیمت کافی ست روی تصویر زیر کلیک کنید.

چند واقعیت عجیب درباره دبی که نمی دانستید!

دبی در سال های اخیر با ساخت و توسعه ساختمان های غول آسا، مراکز تجاری، مکان های مجذوب نماینده گردشگری و تفریحی به قطب گردشگری خاورمیانه تبدیل شده است. تبدیل شدن دبی از یک دهکده ماهیگیری احاطه شده به وسیله بیابان های وسیع به شهری پررونق با تنوع فرهنگی زیاد یکی از واقعیت هایی درباره دبی است که بسیاری از ساکنان و بازدیدنمایندگان به خوبی با آن آشنا هستند. اما آیا می دانستید که در سال 1968 فقط 13 خودرو در دبی ثبت شده بود؟ و یا اینکه قیمت آب و بنزین در دبی تقریبا برابر است؟ در ادامه چند واقعیت عجیب درباره دبی را بخوانید تا بیشتر با این شهر دنیای آشنا شوید.

1. دبی در سال 1833 کشف شد

دبی در ژوئن سال 1833 به عنوان یک دهکده ماهیگیری ناشناس تاسیس شد و از دهه 1970 بود که روندی را شروع کرد که منجر به تبدیل شدن آن به کلان شهری شد که ما امروزه آن را می شناسیم. در آن موقع تقریبا 800 نفر از قبیله بنی یاس به نهر دبی آمدند تا در کنار آن زندگی نمایند. این جمعیت در سال 1933 به حدود 20 هزار نفر رسید و امروز آمارها می گویند در سال 2022 جمعیت دبی از 3.49 میلیون نفر فراتر رفته است.

2. در سال 1968 تنها 13 خودرو در دبی ثبت شده بود

یک واقعیت عجیب درباره دبی را می توان در تعداد ماشین های آن پیدا کرد. باورش سخت به نظر می رسد وقتی می بینید امروزه شش لاین ماشین در هر طرف در جاده شیخ زاید در حال حرکت هستند، در حالی که حدود پنجاه سال پیش، فقط 13 ماشین در امارات ثبت شده بود. امروزه تقریباً 3 میلیون خودرو در سراسر امارات به ثبت رسیده است.

3. نخل جمیرا از فضا قابل مشاهده است

نخل جمیرا، بزرگترین جزیره دست ساز دنیا است که خانه ها و ویلاهای لاکچری و هتل های مجلل در آن ساخته شده است. یکی از واقعیت های عجیب درباره دبی این است که این جزیره وسیع دست ساز از فضا نیز قابل مشاهده است. جالب است بدانید که برای ساخت این جزیره به 10 و نیم میلیون کامیون کمپرسی شن احتیاج بود و 40 هزار کارگر در ساخت آن مشارکت داشتند.

4. در زمان افتتاح در سال 2009، متروی دبی طولانی ترین شبکه ریلی اتوماتیک در دنیا بود

متروی دبی با طول 74.6 کیلومتر، در سال 2009 شروع به کار کرد و در آن موقع طولانی ترین شبکه ریلی اتوماتیک در دنیا به شمار می رفت. یک دهه پس از افتتاح آن، متروی دبی به رتبه سوم تنزل پیدا کرد، اما مجددا برای رویداد اکسپو 2020 توسعه یافت. مترو در حال حاضر وسیله نقلیه ای پرطرفدار و ارزان برای دسترسی به بیشتر جاذبه های شهر است.

5. در دبی به ازای هر زن 2.3 مرد وجود دارد

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که بر اساس آماری که در سال 2019 منتشر شد، به ازای هر زن در دبی تقریباً 2.3 مرد وجود دارد.

6. امارات وزیر شادی دارد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امارات متحده عربی یک وزیر اختصاصی برای شادی دارد که مسئول ترویج شادی در میان ساکنان دبی و شش امارات دیگری است که امارات متحده را تشکیل می دهند. مریم محمد خلفان الرومی از زمان معرفی این وزارت در سال 2016 این سمت را بر عهده داشته است.

7. دبی بیش از 130 رکورد دنیای را در گینس ثبت نموده است

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که این شهر بیش از 130 رکورد دنیای ثبت شده در گینس را دارد. این رکوردها شامل سه مورد برای باغ معجزه دبی و بیش از 11 مورد برای برج خلیفه، بلندترین ساختمان دنیا است. شاهکارهای عجیب و شگفت انگیز دیگر دبی عبارتند از: سریع ترین ماشین پلیس در حال خدمت، بیشترین افرادی که همزمان با چتر نجات از بالن پریدند و طولانی ترین پخش زنده رادیویی زیر آب.

8. در دبی، سوخت فقط کمی گرانتر از آب است

از نوامبر 2021، قیمت یک لیتر سوخت در دبی 2.69 درهم برای سوخت ویژه و 2.80 درهم برای سوخت سوپر است. شاید جالب باشد که بدانید یک بطری 1.5 لیتری آب حدودا 1.65 درهم قیمت دارد. توجه داشته باشید که در دبی نمی توان از آب شیر برای نوشیدن استفاده کرد.

9. در سال 1991، فقط یک آسمان خراش در شهر وجود داشت

یکی دیگر از واقعیت های عجیب درباره دبی این است که حدود 30 سال پیش، مرکز تجارت دنیای دبی تنها آسمان خراش این شهر به شمار می رفت. این در حالی است که پس از گذشت سه دهه، 215 آسمان خراش در سراسر شهر وجود دارد.

10. تقریباً 1790 متر مربع از فضای داخلی برج العرب را ورق طلای 24 عیار پوشانده است

برج العرب که به عنوان اولین هتل هفت ستاره دنیا شناخته می گردد، در جزیره خصوصی خود واقع شده که فقط به وسیله یک پل خصوصی قابل دسترسی است. یکی از ویژگی های حیرت انگیز این هتل، استفاده از ورق طلا در تقریباً 1790 متر مربع از فضای داخلی آن است.

11. در جولای 2002 گرمترین دمای هوا در دبی به ثبت رسید

جالب است بدانید که در تابستان گرم 2002، دمای هوا در دبی به 52.1 درجه سانتیگراد رسید.

12. در دبی خودپردازهایی وجود دارد که به جای پول نقد طلا توزیع می نمایند

حدود 40 درصد از طلای دنیا به وسیله دبی تامین می گردد و این مسئله دبی را به یکی از برترین مکان ها برای خرید این فلز گرانبها تبدیل نموده است. یکی واقعیت عجیب درباره دبی این است که برای آسان کردن این کار، تعداد انگشت شماری دستگاه های خودپرداز توزیع طلا در شهر قرار داده شده که خودپردازهای دبی مال، آتلانتیس و پالم از آن جمله اند.

13. مساحت زمین دبی افزایش یافته است

یک نکته جالب درباره دبی این است که مساحت دبی در ابتدا 3900 کیلومتر مربع بود که به علت احیای زمین و ساخت جزایر دست ساز، در حال حاضر وسعت این شهر به 4114 کیلومتر مربع افزایش یافته است.

14. در مسابقات شتر دوانی از ربات استفاده می گردد

مسابقه شتر سواری، یکی از فعالیت های ورزشی سنتی امارات است که قدمتی چند صد ساله دارد. یک واقعیت عجیب دیگر درباره دبی این است که از اوایل دهه 2000 شترسواران رباتی جایگزین شترسواران انسانی شدند.

15. زمانی 24 درصد جرثقیل های دنیا در دبی وجود داشت

جالب است بدانید که در اوج رونق املاک در سال 2006، 30000 جرثقیل از 125000 جرثقیل ساختمانی دنیا در دبی بودند.

16. بیش از یک سوم برج خلیفه غیرقابل سکونت است

یکی از واقعیت های عجیب درباره دبی این است که حدود 29 درصد از معروف ترین ساختمان آن، یعنی برج خلیفه، قابل سکونت نیست.

17. در ناوگان خودروهای پلیس دبی خودروهای گشتی عجیب و غریب و غیرمعمول وجود دارد

اگر در ناوگان پلیس دبی خودروهای غیرمعمول دیدید، تعجب نکنید. این ناوگان، سریعترین خودروی پلیس دنیا را دارد - بوگاتی ویرون با سرعت 254 مایل در ساعت و بعلاوه مرسدس AMG GT 63 S، لامبورگینی آونتادور اصلاح شده با سرعت، استون مارتین One-77، بنتلی کانتیننتال GT، فراری FF و مرسدس بنز، بنز برابوس جی واگن، از جمله خودروهایی است که در این ناوگان به چشم می خورد.

18. هیچ رودخانه دائمی در دبی وجود ندارد

جالب است بدانید که در سرتاسر امارات هیچ رودخانه دائمی را پیدا نمی کنید.

19. بلندترین هتل های چهار و پنج ستاره دنیا در دبی هستند

هتل Gevora با 356 متر بلندترین هتل چهار ستاره دنیا معرفی شده و JW Marriott Marquis نیز با 355 متر بلندترین هتل پنج ستاره دنیا به شمار می رود که هر دوی آنها در دبی واقع شده اند.

20. تقریباً 85 درصد از جمعیت دبی خارجی هستند

یک واقعیت عجیب دیگر درباره دبی این است که بخش بزرگی از جمعیت دبی را عمدتا مهاجران تشکیل داده اند و تنها 15 درصد آن مردم محلی امارات هستند. بیشترین جمعیت مهاجر این شهر از هند بوده و پاکستان و بنگلادش نیز در صدر این لیست قرار دارند.

نتیجه گیری:

در این مقاله با تعدادی واقعیت عجیب درباره دبی آشنا شدید تا این شهر محبوب و دنیای را بیشتر بشناسید. توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به دبی را دارید، خبرنگاران تورهای مجذوب نماینده و متنوعی را در برنامه های خود دارد که می توانید از آنها استفاده نموده و خاطراتی خوش برای خود رقم بزنید. بازدید از جاذبه های گردشگری بیشمار دبی در برنامه این تورها گنجانده شده است که سفر شما را به یادماندنی خواهد نمود. بعلاوه برای خرید بلیط سفر به دبی و یا رزرو هتل در دبی نیز می توانید از خدمات ارائه شده در وبسایت خبرنگاران بهره ببرید. مشاوران و کارشناسان خبرنگاران نیز به صورت 24 ساعته آماده یاری و خدمت رسانی به شما هستند.

1. در سال 1968 چند خودرو در دبی به ثبت رسیده بود؟

در سال 1968 تنها 13 خودرو در دبی به ثبت رسیده بود.

2. وزیر شادی امارات چه وظیفه ای دارد؟

وزیر شادی در امارات موظف است شادی را در بین مردم کشور ترویج و توسعه دهد.

3. واقعیت عجیب در خصوص خودپردازهای دبی چیست؟

یک واقعیت عجیب درباره دبی این است که در آن خودپردازهایی وجود دارد که به جای پول نقد به شما طلا می دهند.

4. امروزه مسابقات شترسواری در دبی چه تغییری نموده است؟

از سال 2000 به جای انسان های شترسوار در این مسابقات از ربات های شترسوار استفاده می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2052

به "20 واقعیت عجیب اما واقعی در خصوص دبی ! (تور دبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 واقعیت عجیب اما واقعی در خصوص دبی ! (تور دبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید