گناباد تنها شهر با شرایط زرد در خراسان رضوی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در حال حاضر گناباد تنها شهر استان است که در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته است.

گناباد تنها شهر با شرایط زرد در خراسان رضوی

بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک که به صورت هفتگی منتشر می شود، هم اکنون گناباد در شرایط زرد و بجستان در شرایط آبی قرار گرفته است.

رضا احمدی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح نمود: با توجه به کاهشی شدن تعداد بستری ها انتظار داریم که گناباد در به روزرسانی تازه نرم افزار ماسک در شرایط آبی قرار بگیرد اما این به معنای عادی انگاری شرایط نیست و با توجه به شیوع سویه تازه کرونا، قطعا هر نوع سهل انگاری و نادیده گرفتن پروتکل ها شرایط را به نحو دیگری تغییر خواهد داد.

وی ادامه داد: شرایط رنگ بندی که از طریق اپلیکیشن ماسک ارائه می شود، بر اساس تحلیل آماری از تعداد موارد تازه بستری با تست مثبت PCR به نسبت 100 هزار جمعیت است که موارد 2 هفته قبل نیز در آن تاثیرگذار است.

احمدی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده خوشبختانه در 10 روز اخیر تعداد پذیرش بیمار بستری مثبت تازه و بستری با تست مثبت PCR سیر کاهشی داشته و حتی در برخی روزها صفر بوده است.

وی اضافه نمود: یکی از شاخص های دیگر در اعلام رنگ بندی ها اندازه تست مثبت PCR بیماران سرپایی است که این مورد هم کاهشی بوده و پیش بینی می شود در رنگ بندی آینده نرم افزار ماسک گناباد نیز جزو شهرهای آبی قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 نفر بیمار بستری با تست مثبت PCR در بیمارستان علامه بهلول گنابادی هستند، در زمینه اندازه آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مواجهه با پیک احتمالی شیوع کرونا گفت: خوشبختانه از لحاظ پذیرش بیماران احتمالی تامین دارو و فضای مورد نیاز آمادگی کامل وجود دارد اما این به معنی ساده انگاری مردم نیست و امیدوارم با توجه به شیوع سویه تازه کرونا، مردم با رعایت بیشتر دستورالعمل ها هم به مدافعان سلامت و هم به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

احمدی در رابطه با فرایند واکسیناسیون در شهرستان گناباد گفت: به طور میانگین در جمعیت بالای 12 سال 83 درصد دوز اول و 72 درصد دوز دوم را دریافت کرده اند. همچنین هشت درصد جمعیت هدف دوز سوم کرونا را دریافت کرده اند که این آمار با میانگین استانی مشابه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان ابنکه اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حال حاضر به طور میانه 60 درصد برآورد شده، تأکید کرد: در مقابله با سویه تازه نیز باید مانند سویه های دیگر کرونا دستورالعمل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات، انجام واکسیناسیون و شستشوی مکرر دست ها مورد توجه جدی قرار گیرد و با توجه به برگزاری دورهمی های شب یلدا، مردم بیشتر مراقب باشند تا مبادا یک شب دورهمی موجب ابتلای عزیزانشان به کرونا شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تاریخ 1 دی ماه، در حال حاضر 10 نفر با تست مثبت کرونا در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 64 تست کرونا انجام شده که تست 18 نفر مثبت اعلام شد. از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز نیز 362 نفر در شهرستان گناباد با تست مثبت کرونا فوت کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1984

به "گناباد تنها شهر با شرایط زرد در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گناباد تنها شهر با شرایط زرد در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید