کاهش 75 درصدی رواناب رودخانه های لرستان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر عامل آب شرکت منطقه ای لرستان از کاهش 75 درصدی رواناب رودخانه های لرستان اطلاع داد.

کاهش 75 درصدی رواناب رودخانه های لرستان

به گزارش خبرنگاران لرستان: داریوش حسن نژاد اضافه نمود: کاهش مقدار بارندگی در نقاط مختلف استان سبب کاهش حجم رواناب ها در حوضه های آبریز و رودخانه های استان شده است و با گرم تر شدن هوا و افزایش تبخیر این مقدار کاهش حجم افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوضه آبریز کرخه حجم رواناب در ایستگاه کشکان پلدختر حدود 59 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته 38 درصد و در مقایسه با میانه دوره آماری 75 درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان توضیح داد: در حوضه آبریز دز، حجم رواناب در اردیبهشت ماه سال آبی 1400-1399 ایستگاه تیره دورود حدود 16 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش داشته است. بعلاوه در ایستگاه ماربره دورود حجم رواناب نسبت به سال گذشته 71 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: آمار تغییرات آبگذری رودخانه در امسال از ایستگاه های هیدرومتری نشانگر این است که حجم آبدهی رودخانه های استان 74 تا 83 درصد در مقایسه با مدت مشابه دوره آماری کاهش داشته است.

حسن نژاد اسم کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان و کاهش نزولات جوی، افت آب های زیر زمینی و کاهش رواناب ها، ضروری است راهکارهای سازگاری با کم آبی در بخش های کشاورزی، شرب و صنعت اجرایی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1640

به "کاهش 75 درصدی رواناب رودخانه های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 75 درصدی رواناب رودخانه های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید