چگونه تمام اپ های آیفون را به صورت همزمان ببندیم؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، یکی از مواردی که بیشتر کاربران گوشی های اپل با آن درگیر هستند، بستن برنامه ها در آیفون به صورت یکجاست. در حقیقت بسیاری از افراد تصور می نمایند که پس از مدتی استفاده از برنامه ها در تلفن های همراه باید آن ها را به صورت کامل ببندند تا در مصرف باتری و موارد دیگر صرفه جویی نمایند و عمر مفید تلفن همراه خود را افزایش دهند. این قابلیت در گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض فعال است و اشخاص به راحتی می توانند همه برنامه های باز تلفن همراه خود را به صورت یکجا ببندند. با این وجود اپل در این رابطه هیچ راه حل مفیدی را ارائه نکرده و همین موضوع باعث می گردد که کاربران در پی راه هایی برای انجام این کار باشند. حال اگر شما هم به فکر ارتقاء تلفن همراه خود هستید و دوست دارید که یک آیفون نو خریداری کنید، دکمه زیر مختص به شماست.

چگونه تمام اپ های آیفون را به صورت همزمان ببندیم؟

چگونه می توانیم برنامه های باز را در آیفون ها به صورت یکجا ببندیم؟

اگر بخواهیم این موضوع را صادقانه و بدون هیچ تعصبی نسبت به آیفون ها آنالیز کنیم، باید بگوییم که هیچ راه آسان و کاملی برای بستن برنامه ها در آیفون به صورت یکجا و همزمان وجود ندارد. در واقع راه چارههایی هم که وجود دارند، با توجه به آیفون ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و حتی این امکان وجود دارد که این راه چارهها روی تلفن همراه شما به درستی کار ننمایند.

اولین قدم برای بستن برنامه ها در آیفون به صورت یکجا، دسترسی پیدا کردن به App Switcher به شمار میرود. نکته قابل توجه این است که که مراحل دسترسی به App Switcher و بستن برنامه ها وابسته به مدل دستگاه شماست و به اصطلاح نمی توان برای همه آیفون ها یک نسخه یکسان پیچید. حال در ادامه بعضی از راه چارههای مرسوم برای بستن برنامه ها در آیفون به صورت یکجا و همزمان را به دقت آنالیز خواهیم کرد. این راه چارهها عبارتند از:

1) نحوه بستن چندین برنامه در آیفون با استفاده از دکمه هوم

اگر آیفون شما هم دارای دکمه فیزیکی هوم با قابلیت Touch ID (شناسایی اثر انگشت) است، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

الف) برای دسترسی به App Switcher باید روی دکمه Home دو بار کلیک کنید.

ب) اکنون برای یافتن برنامه هایی که می خواهید ببندید، انگشت خود را به سمت چپ و یا راست بکشید.

پ) برای بستن چندین برنامه به صورت همزمان، باید از چند انگشت خود بهره ببرید.

ت) انگشتان خود را به صورت همزمان روی برنامه هایی که می خواهید ببندید قرار دهید و آن ها را رو به بالا بکشید.

ث) در این حالت شما می توانید چندین اپلیکیشن را با هم ببندید ولی اگر تعداد برنامه های باز روی تلفن همراه شما زیاد باشد، باید این کار را چند بار تکرار کنید که در ادامه این موضوع را بیشتر زیر ذره بین قرار می دهیم.

2) نحوه بستن چندین برنامه در آیفون بدون استفاده از دکمه هوم

اگر آیفون شما دارای ویژگی Face ID (شناسایی و تشخصی چهره) است و دکمه Home ندارد، باید چندین مرحله را به ترتیب دنبال کنیدکه عبارتند از:

الف) در ابتدا باید روی صفحه اصلی آیفون خود باشید.

ب) حال انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا به App Switcher آیفون خود دسترسی پیدا کنید.

پ) انگشت خود را به طرفین بکشید تا برنامه هایی که باز هستند را مشاهده نمایید.

ت) برای بستن چندین اپلیکیشن به صورت همزمان، باید از چند انگشت خود بهره ببرید.

ث) انگشتان خود را روی برنامه هایی که می خواهید ببندید قرار دهید و آن ها را به صورت همزمان رو به بالا بکشید.

ج) در این حالت شما می توانید چندین برنامه را به طور همزمان با هم ببندید ولی اگر تعداد برنامه های باز روی تلفن همراه شما زیاد باشد، باید این کار را چند بار تکرار کنید.

در نهایت ما چند اپلیکیشن را می توانیم به صورت یکجا و همزمان ببندیم؟

اگر فقط سه یا چهار برنامه را در پس زمینه باز دارید، می توانید همه آن ها را به طور همزمان ببندید. بر اساس آزمایش های ما، شما می توانید حداکثر پنج برنامه را در آیفون خود به صورت یکجا ببندید. با این حال توجه داشته باشید که این عدد به میزان صفحه نمایش دستگاه شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است شما بتوانید پنج برنامه را در آیفون 13 پرو مکس به صورت همزمان ببندید اما در آیفون 13 مینی نتوانید این کار را انجام دهید و این عدد به 3 و یا حتی 2 برنامه کاهش پیدا کند!

بعلاوه به یاد داشته باشید این فرآیند کمی غیر طبیعی به شمار میرود و انجام آن با یک دست کمی سخت است. پس شما باید دستگاه خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و از انگشتان هر دو دست خود برای کشیدن و بستن تمام برنامه های باز آیفون خود بهره ببرید. البته که انجام این کار برای بسیاری از افراد، یک فرآیند مجذوب نماینده و سرگرم نماینده محسوب می گردد.

در نهایت بهتر است بدانید که شما همواره نیازی به بستن همه برنامه های آیفون خود ندارید. بسیاری از مردم عادت دارند که هر بار برنامه های بدون استفاده را در پس زمینه ببندند تا عمر باتری آیفون های خود را ذخیره نمایند. در واقع اپل بستن برنامه ها را توصیه نمی کند مگر این که مسئله ای در آن ها به وجود آمده باشد و به درستی کار ننمایند. پس در حقیقت کار درست و منطقی این است که پس از استفاده از هر برنامه آن را نبندید و اجازه دهید که برنامه های پراستفاده در گوشی موبایل شما و در پس زمینه باز بمانند.

جمع بندی

بسیاری از ما احساس می کنیم که داشتن برنامه های باز در پس زمینه گوشی موبایل ما باعث می گردد که دستگاه عملکرد خوبی نداشته باشد. به همین علت همواره در پی راهی برای بستن همه این اپلیکیشن ها هستیم. به همین علت ما در این مطلب دو راه چاره مرسوم برای بستن برنامه ها در آیفون را به شما ارائه کردیم. در نهایت نیز نظر شرکت اپل را در رابطه با بستن برنامه های باز با شما در میان گذاشتیم. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که برنامه های باز را ببندید و یا این که به آن ها توجهی نکنید. در نهایت اگر اکنون به فکر خرید یک گوشی موبایل از برند اپل هستید، از دکمه زیر یاری بگیرید.

منبع: MakeUseOf

سوالات متدوال

چگونه می توانیم برنامه های باز را در آیفون ها به صورت یکجا ببندیم؟

اگر بخواهیم این موضوع را صادقانه و بدون هیچ تعصبی نسبت به آیفون ها آنالیز کنیم، باید بگوییم که هیچ راه آسان و کاملی برای بستن برنامه ها در آیفون به صورت یکجا وجود ندارد. در واقع راه چارههایی هم که وجود دارند، با توجه به آیفون ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و حتی این امکان وجود دارد که این راه چارهها روی تلفن همراه شما درست کار ننمایند.

چرا اپل گزینه ای را برای بستن همه برنامه ها به صورت همزمان تعریف نمی کند؟

بهتر است بدانید که شما همواره نیازی به بستن همه برنامه های آیفون خود ندارید. بسیاری از مردم عادت دارند که هر بار برنامه های بدون استفاده را در پس زمینه ببندند تا عمر باتری آیفون های خود را ذخیره نمایند. در واقع اپل بستن برنامه ها را توصیه نمی کند مگر اینکه مسئله ای در آن ها به وجود آمده باشد و یا این که به درستی کار ننمایند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2146

به "چگونه تمام اپ های آیفون را به صورت همزمان ببندیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تمام اپ های آیفون را به صورت همزمان ببندیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید