پایه گلدان، سکوی پرش جوان بیرجندی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، یکی از جوانان بیرجندی، با فراوری پایه گلدان توانست وارد عرصه فراوری گردد و حالا به پرورش قارچ صدفی روی آورده است.

پایه گلدان، سکوی پرش جوان بیرجندی

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، فراوری از جمله راه های پیشرفت یک منطقه به شمار میرود و می تواند هم برای فراوری کننده و هم برای افراد جامعه سودمند باشد.

اشتغال جوانان در حوزه فراوری نیز علاوه بر این که سرمایه انسانی را حفظ می نماید، به درآمدزایی برای جوانان ختم می گردد و این امر مایه دلگرمی آن ها است.

یکی از جوانان بیرجندی با ورود به عرصه فراوری با ساخت پایه گلدان، کارش را آغاز کرد و حالا به یاری مادرش به پرورش قارچ صدفی و دامپروری مشغول شده است.

از پایه گلدان تا قارچ صدفی

جوان فراوری کننده بیرجندی گفت: قبلا گل فروشی داشتم و پایه گلدان ها را از مشهد وارد می کردم، اما یک بار که به مشکل باربری برخورد کردم، با خرید دستگاه، کار ساخت پایه گلدان را آغاز کردم.

او گفت: حالا وارد عرصه های دیگری از فراوری شده ام و در روستای شکراب بیرجند به پرورش تعدادی دام و پرورش قارچ صدفی مشغول هستم.

بیشتر بخوانید

  • فعالیت 10 واحد فراوری قارچ در خراسان جنوبی

این جوان گفت: پرورش قارچ صدفی را در یک فضای 3 متری در روستا آغاز کردیم و حالا قارچ صدفی سفید و صورتی را با یاری مادر فراوری می کنیم.

او گفت: میانگین برداشت روزانه قارچ صدفی در محل فراوری از 2 کیلوگرم تا 10 کیلوگرم است و قصد داریم واحد فرآوری قارچ صدفی را نیز راه اندازی کنیم و محل پرورش قارچ را نیز توسعه دهیم.

مادر این جوان نیز گفت: در ابتدای کار حدود 2 الی 3 کیسه قارچ صدفی پرورش می دادیم، اما حالا به حدود 400 کیسه رسیده است.

او گفت: سختی های زیادی برای پرورش قارچ پیش رو داریم، اما وقتی ثمره آن را پس از 20 روز مراقبت می بینیم، تمام سختی ها را فراموش می کنیم.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1833

به "پایه گلدان، سکوی پرش جوان بیرجندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایه گلدان، سکوی پرش جوان بیرجندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید