نگاهی به مودم فیبر نوری هواوی HG8245Q

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مودم HG8245Q یکی از جدیدترین و به روزترین مودم های فیبر نوری یا ONT هواوی است؛ مودمی که هم شما را به FTTH وصل می نماید و هم یک روتر دو بانده قدرتمند سری AC در دل خود دارد تا دیگر نیازی به خرید روتر و اتصال آن به مودم ONT نداشته باشید.

نگاهی به مودم فیبر نوری هواوی HG8245Q

مانند HG8245Q کاملا تصور اولیه ما درباره مودم های ONT و GPON را به هم می ریزند. سال ها بود عادت داشتیم مودم فیبر نوری را بدون وای فای یا حداکثر با یک وای فای تک بانده سری N مشاهده کنیم ولی در چند سال اخیر، شرکت هایی مانند هواوی و فایبرهوم با درک احتیاج کاربران، سراغ ساخت مودم هایی رفتند که روتر بی سیم هم باشند و از استانداردهای به روز شبکه های بی سیم بهره ببرند.

این طوری شد که اکنون ما در همین بازار ایران، مودم فیبر نوری با وای فای 6 داریم که گزینه ای ایده آل برای کاربران پرتوقع و پرمصرف هستند و علاوه بر سرعت بالای اینترنت، کیفیت وای فای خانگی را هم تضمین می نمایند.

معرفی مودم HG8245Q هواوی

مودم HG8245Q هواوی که در سال 2018 عرضه شده؛ استاندارد وای فای 802.11ac یا وای فای 5 را پشتیبانی می نماید و جزو انگشت شمار مودم های ONT است که در وای فای از رده AC1750 برخوردار است. منظور از رده AC1750 یعنی حداکثر سرعت دانلود روی فرکانس 5 گیگاهرتز برابر با 1300 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر با 450 مگابیت است.

غالب مودم های فیبر نوری از رده AC1200 هستند که سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز به 867 مگابیت محدود می گردد و سرعت فرکانس 2.4 گیگاهرتز هم برابر با 300 مگابیت است.

بیشتر بخوانید:

خوب، این یک مزیت بزرگ است که شما بتوانید روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی بالای 1 گیگابیت داشته باشید. فرض کنید در ایران سرعت اینترنت فیبر نوری شما حداکثر 300 مگابیت باشد؛ در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که سرعت وای فای در کانال 5 گیگاهرتز بالاتر از 200 مگابیت باشد.

مودم HG8245Q هواوی و اینترنت فیبر نوری

مودم ONT هواوی HG8245Q کاملا از استانداردهای اینترنت فیبر نوری و FTTH پشتیبانی می نماید و یک مودم Gpon/Epon و ONT ONU است؛ به این معنی که شما می توانید این مودم را در خانه و به عنوان پایانه نهایی بهره ببرید یا اینکه در یک مجتمع مسکونی، در ورودی کابل اینترنت فیبرنوری قرار داده و بعد با اتصال به یک روتر یا سوئیچ، به واحدهای مختلف این مجتمع، اینترنت بدهید.

این مودم از انواع کاربری های شبکه FTTH و FTTB و FTTX پشتیبانی می نماید و دارای یک درگاه SC/UPC یا SC/APC در کناره است تا به طور کامل بتوان با خیال راحت کابل فیبر نوری را مستقیم به مودم وصل کرد.

درگاه های ارتباطی مودم HG8245Q هواوی

البته، کانکتور SC/APC تنها درگاه شبکه این مودم نیست و شما وقتی نگاهی به پشت دستگاه می اندازید؛ هیجان زده خواهید شد؛ چون 4 درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی، دو درگاه تلفن ثابت RJ11 و دو درگاه USB در کنار کلید روشن/خاموش و سوکت آداپتور برق مشاهده می گردد.

بیشتر بخوانید:

درگاه های RJ11 برای تماس اینترنت و VoIP و درگاه های USB برای اشتراک گذاری حافظه فلش، هارددیسک، پرینتر و دستگاه های دیگر در شبکه است.

مدل دیگری مشابه این مودم با نام HG8245Q نیز در بازار هست که فقط یک درگاه تلفن ثابت RJ11 دارد.

در کناره های این مودم نیز کلیدهای Reset و WPS و WLAN یا همان وای فای دیده می شوند. مانند غالب مودم های فیبر نوری هواوی، مودم HG8245Q سفید رنگ است ولی طراحی عمودی دارد و باید به صورت ایستاده روی میزکار یا هر سطح دیگری قرار بدهید.

از نظر فیزیکی، وزن این مودم 500 گرم است و میزان آن 25 در 19 در 3.5 سانتی متر می گردد. کلا مودم نسبتا بزرگی است و پنل جلویی آن با دیگر مودم های ONT هواوی فرق دارد. در پنل جلویی، ردیفی از چراغ های LED چینش شدند و تقریبا برای هر درگاه یا شرایط شبکه، یک LED مشاهده می شوند.

بخش هایی از پنل پایین، کل پنل پشتی، بخشی از پنل بالایی و کناره ها نیز مشبک است تا جریان هوا در جعبه این دستگاه به خوبی صورت گرفته و کمتر داغ گردد یا گرما را نگه دارد. در واقع، سیسم سرمایشی این مودم از نوع پسیو است.

پنل کاربری مودم HG8245Q هواوی

در فرکانس 2.4 گیگاهرتز از MIMO 2×2 پشتیبانی می نماید ولی در فرکانس 5 گیگاهرتز وای فای دارای MIMO 3×3 است. دو آنتن داخلی وای فای این دستگاه نیز قدرت 2 دسی بلی داشته و نباید زیاد انتظار بالایی از آن ها داشت. می توان تصور کرد که وای فای این مودم هواوی برای یک خانه 100 متری مناسب است.

در ویس از پروتکل های SIP و H.248 پشتیبانی می نماید و در پنل کاربری تحت وب مودم می توانید به ابزارها و قابلیت هایی مانند فایروال SPI، پروتکل IPTV، فیلتر کردن آدرس های آی پی و مک و یو آر ال و برنامه زمان بندی خاموش شدن وای فای دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

اما مانند مودم ها و روترهای بی سیم رایج بازار از قابلیت هایی مانند کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، نصب و تنظیم وی پی ان و امثال آن پشتیبانی نمی نماید.

ارزش خرید مودم HG8245Q هواوی

قیمت مودم HG8245Q هواوی در بازار ایران از 2/300/000 تومان تا 2/500/000 تومان است. تقریبا می گردد گفت یکی از گران ترین مودم های ONT بازار است ولی باید این را هم در نظر بگیرید که دیگر احتیاجی نیست شما یک روتر دو بانده جداگانه خریداری کنید و به مودم وصل کنید.

بیشتر بخوانید:

اینکه دارای وای فای AC1750 با درگاه های شبکه و USB کامل است؛ یک مزیت بزرگ برای مودم فیبر نوری محسوب می گردد. مودم های وای فای 6 هواوی برای فیبر نوری، قیمت هایی حدود 4 میلیون تومان دارند و مودم های تک بانده، معمولا قیمتی حدود 1 تا 1.5 میلیون تومان پیدا کردند.

مزایا:

1- وای فای 5 از رده AC1750 و سرعت بالا روی فرکانس 5 گیگاهرتز

2- درگاه های شبکه، تلفن ثابت و USB کامل

3- پشتیبانی از انواع اینترنت فیبر نوری FTTH و FTTB و FTTX

معایب:

1- بدون آنتن خارجی وای فای

2- قیمت نسبتا بالا

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2029

به "نگاهی به مودم فیبر نوری هواوی HG8245Q" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم فیبر نوری هواوی HG8245Q"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید