ناتو خواهان شفافیت روسیه در خصوص رزمایش نظامی زاپاد، 2021 شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، با تشدید نگرانی ها در میان کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و اوکراین نسبت به نیات احتمالی مسکو، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز آدینه از روسیه خواست تا در خصوص رزمایش های نظامی خود موسوم به زاپاد -2021 و بعلاوه تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش ها شفافیت بیشتری به خرج دهد.

ناتو خواهان شفافیت روسیه در خصوص رزمایش نظامی زاپاد، 2021 شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گفته مقامات کشورهای عضو ناتو، رزمایش های پیشین زاپاد یا غرب روسیه در امتداد مرز مشترک این کشور با تعدادی از کشورهای عضو ناتو و در مقیاسی گسترده برگزار گردید و به ادعای این مقامات، مسکو عادت دارد که برخلاف قوانین بین المللی، از ارائه گزارش دقیق در خصوص مقیاس این رزمایش ها خودداری کند.

ینس استولتنبرگ با تکیه بر همین ادعاها در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: روسیه باید به شیوه ای قابل پیش بینی و شفاف رفتار و عمل کند.

لازم به ذکر است، مرحله اصلی رزمایش زاپاد 2021 قرار است روز دهم سپتامبر شروع گردد.

به گفته مقامات ناتو، مانورهای نظامی زاپاد که در پی آرایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین برگزار می گردد، خطر بروز یک برخورد یا خطای محاسباتی را که می تواند به بحران بیانجامد، تشدید می نماید.

بنا بر ارزیابی نشریه ناتو ریویو، روسیه در مانور زاپاد 2017 بین 60 تا 70 هزار نیروی نظامی را به کار گرفت، اما در گزارش خود رقم 12700 نیرو را گفت.

در مقابل، روسیه که نیروهایش به نیروهای بلاروس خواهند پیوست، می گوید که برگزاری این رزمایش در داخل خاک خود جزء حقوق این کشور است و اینکه مسکو نسبت به اعلام تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش ها شفاف عمل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1695

به "ناتو خواهان شفافیت روسیه در خصوص رزمایش نظامی زاپاد، 2021 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو خواهان شفافیت روسیه در خصوص رزمایش نظامی زاپاد، 2021 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید