مصاحبه مجله Travel and Tour با مارتین جی کرگز Martin J Craigs مدیر عامل PATA

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، PATA میخواهد که با فراهم کردن تحلیل ها و پیش بینی های ارزشمند، صنعت گردشگری را رونق بخشد. مارتین جی کرگز، مدیر عامل PATA در مصاحبه ای با Travel and Tour World درباره رشد کسب و کار هتل داری، سرنوشت گردشگری و مواردی از این دست صحبت می نماید. نظر او این است که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. همه چیز در حال حرکت و جنبش است. این صنعت باید به فرصتهای دیجیتالی پاسخ درست بدهد و از آن به برترین نحو استفاده کند. فکر می کنید که این همه اپلیکیشن های مسافرتی اعجاب انگیز که بیرون وجود دارند، اطلاعات خود را از کجا بدست می آورند؟ این ها آینده هستند و ما در PATA به شدت از اینها استقبال می کنیم.

مصاحبه مجله Travel and Tour با مارتین جی کرگز Martin J Craigs مدیر عامل PATA

. شرایط صنعت گردشگری را چطور می بینید و فکر می کنید در سالهای پیش رو به چه سمتی خواهد رفت؟

گردشگری یکی از بزرگترین مولدهای شغل، عایدی و امیدواری در کل جهان است. در سال 2012 بالغ بر یک میلیارد نفر به خارج از کشورهای خود سفر نموده اند. عایدی کل ناشی از این صنعت حدودا 1.04 تریلیون دلار در سال می باشد. چین در مقایسه با آلمان و آمریکا هزینه بیشتری را صرف گردشگری می نماید. هند، روسیه و برزیل امروزه کشورهای نوظهوری هستند که هم مسافران زیادی به آنجا سفر می نمایند و بعلاوه مسافران زیادی از آنجا رهسپار کشورهای دیگر می شوند. با توجه به عبارت توسعه اجتماعی- مالی، لیاقت گردشگری این است که جایگاه و رتبه اول را در فراوری ثروت داشته باشد. ما فقط احتیاج داریم که دولتها آن را بیشتر بشناسند.

. گردشگری به عنوان پرمنفعت ترین کسب و کار در نظر گرفته

می گردد. چطور هتل داران و آژانس ها تا به امروز به رشد گردشگری یاری نموده اند؟

هتل ها به واقع به عنوان عضوی حیاتی از این صنعت هستند و در جایگاهی قرار گرفته اند که تجربه تعطیلات مسافران را خلق می نمایند. ما این را در ازدیاد برندهای مختلف می بینیم که هر کدام در جستجوی جذب قسمتی از بازار و مشتریان هستند. ما حتی هتلی ساخته شده از یخ در سوئد داریم. مجریان تور با به اجرا درآوردن استانداردهایی به احتیاجهای دولت پاسخ داده اند. سرمایه گذاران و هتل داران این را می دانند که اگر بخواهند هتل آنها در بروشور یک مجری تور بزرگ چاپ گردد، ضروری است که رنج وسیعی از خدمات سالم و امن را در هتلشان فراهم نمایند. هتل ها و مجریان تور در خط اول جبهه گردشگری قرار دارند.

. آخرین روندها در گردشگری که باعث شده این صنعت یک جهش را به خود ببیند چیست؟

بازارهای رشد یافته و پخته ای در غرب به ویژه در ایالات متحده پدیدار شده اند. انگلستان و آلمان نسبتا در این میان قوی و پایدار هستند. رشد مسافر روسیه (به خارج) در حال نوسان است. گردشگران چینی امروزه در پی تجربه سفرهای خاص تر و با کیفیت تر هستند و بیشترشان به صورت آنلاین رزرو را انجام می دهند. رشد گردشگری کشور هند در سال 2013 در برترین حالت خود قرار داشته است اما به نظر می رسد که هندی ها باید جنبه هایی از صنایع هوایی و هتل داری خود را اصلاح نمایند تا اجازه بدهند که سرمایه گذاری و پیشرفت در دسترس همه باشد و در نهایت قیمت ها رقابتی تر گردد.

. تغییری که امروزه مشاهده می گردد این است که ثبت نام یا رزرواسیون از آژانس ها جای خود را به رزرواسیون آنلاین داده است. این مساله چقدر در روند کاری مجریان تور اثر گذار بوده و چطور باعث رشد صنعت گردشگری شده است؟

روی هم رفته این روند تازه شروع شده است. مشکل اینجا است که اگر سفری به مشکل بر بخورد، هیچ آژانسی وجود ندارد تا مسافر برای مشاوره یا انتخاب گزینه های دیگر بتواند به آن رجوع کند. ما می فهمیم که آینده دیجیتالی خواهد بود. درصد جهانگرد هایی که نه تنها به وسیله وب جستجو می نمایند، بلکه رزرو می نمایند و حتی به وسیله موبایل پرداخت می نمایند روز به روز در حال افزایش است. بنابراین آژانس های مسافرتی همچنان که خدمات آنلاین ارائه می دهند، باید خود را مسئول بدانند و وب سایت هایی جوابگو ارائه دهند که با گوشی های موبایل نیز کار کند.

. گردشگری چطور می تواند دارای مسئولیت پذیری اجتماعی-طبیعی (CSR) مناسب باشد؟

میزان گیری مسئولیت پذیری اجتماعی- طبیعی واقعی احتیاج به مقیاس و معیار رسمی دارد. در غیر این صورت هر هتلی می تواند ادعا کند که حامی اجتماع و طبیعت است. بخاطر همین PATA با Earthcheck و GSTC (مجمع جهانی گردشگری پایدار) همکاری می نماید تا بصورت راحت تر و ارزانتر مقررات CSR را دنبال کند. خوانندگان این مصاحبه می توانند این مطلب را در PATA.org دنبال نمایند و درباره PATA و CSR بخوانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2239

به "مصاحبه مجله Travel and Tour با مارتین جی کرگز Martin J Craigs مدیر عامل PATA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه مجله Travel and Tour با مارتین جی کرگز Martin J Craigs مدیر عامل PATA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید