مدیران سابق گروه رنو-نیسان تفهیم اتهام شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرگزاری خبرنگاران- دادستان های ژاپنی دو آمریکایی متهم به یاری به کارلوس غصن رئیس سابق گروه رنو-نیسان برای فرار از ژاپن به لبنان را تفهیم اتهام کردند.

مدیران سابق گروه رنو-نیسان تفهیم اتهام شدند

به گزارش خبرنگاران، دادستان های ژاپنی روز دوشنبه دو آمریکایی متهم به یاری به کارلوس غصن رئیس سابق گروه رنو-نیسان برای فرار از ژاپن به لبنان در شرایط باورنکردنی در دسامبر 2019 در حالی که به اختلاس متهم بود، تفهیم اتهام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، دادستان ها در بیانیه ای اعلام کردند: واحد ویژه بازرسی (دفتر دادستان های توکیو) از دادگاه بدوی توکیو خواست دادگاهی برای دو متهم در ارتباط با این اتهامات برگزار گردد.

مایکل تیلور، عضو سابق نیرو های ویژه آمریکا که بعد در امنیت خصوصی مشغول کار شد و پیتر پسرش اوایل ماه مارس از آمریکا تحویل ژاپن داده شدند. همه درخواست های آن ها برای جلوگیری از استرداد به ژاپن در آمریکا رد شد. آن ها به بازداشتگاه کاسوگه در توکیو منتقل شدند جایی که غصن به مدت 130 روز در فاصله نوامبر 2018 تا آوریل 2019 در آنجا زندانی بود.

تیلور پدر و پسر ماه مه 2020 بر اساس حکم بازداشتی که ژاپن برای او صادر نموده بود، توسط دستگاه قضایی آمریکا دستگیر شدند. آن ها سپس در آمریکا در بازداشت بودند، زیرا خطر عظیم فرار آن ها وجود داشت.

فرار غصن به نحوی باور نکردی صبح 31 دسامبر 2019 صورت گرفت. ژاپن در کمال تعجب متوجه شد مشهورترین متهم این کشور به لبنان فرار نموده است.

دو روز پیش از آن، کارلوس غصن فرانسوی، لبنانی، برزیلی در حالی که در آزادی به قید ضمانت بود و در انتظار محاکمه به اتهام اختلاس از نیسان به سر می برد، خانه اش را در توکیو ترک کرد و با قطار به همراه دو همدستش به اوزاکا در غرب ژاپن رفت.

گمان می رود او از کنترل ها در فرودگاه بین المللی کانسای نزدیک اوزاکا با مخفی شدن در یک جعبه عظیم تجهیزات صوتی که در یک جت خصوصی بار زده شده بود، فرار نموده است. کنترل اینگونه بار ها در آن موقع در ژاپن اجباری نبود. غصن 30 دسامبر پس از توقفی کوتاه در استانبول وارد بیروت شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1459

به "مدیران سابق گروه رنو-نیسان تفهیم اتهام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران سابق گروه رنو-نیسان تفهیم اتهام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید