فولادهای گمشده پیدا شدند؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: از شما و اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه ای کردن سوال کنید؛ 2.6 میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار فراوری و مصرف صحیح نیست.

فولادهای گمشده پیدا شدند؟

او اضافه نمود: ظرفیت اسمی فراوری شمش خام 40 میلیون تن بوده که 29 میلیون تن فراوری واقعی ما بوده است. میزان مصرف ما 22.2 میلیون تن و میزان صادرات ما حدود 6 میلیون و 500 هزار تن بوده است؛ پس اختلاف تنها 300 هزار تن است. میزان صادرات شمش خام 6 میلیون و 500 هزار تن است و کسری که مشاهده می کنید گم نشده و به کف واحد های فراوریی مربوط است.

این مقام مسئول اعلام کرد: ما در سال 99 در مجموع 6 هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان فراوری آن وجود ندارد. صادرات هم حدود 6 میلیون و 800 هزار تن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز گفت: ما مسئولیت تامین واحد های فراوریی صنعتی را داریم، پس هر واحد فراوری فولاد که فراوریات خود را در بورس عرضه کند، می تواند مازاد فراوری را صادر کند.

این مقام مسئول گفت: برای واحد های عظیم، با توجه به میزان فراوری، میزان کف عرضه ای برای واحد های فراوری فولادی تعریف شده است. واردنمایندگان و نوردنمایندگان ترد که در اصطلاح زیر پله ای فعالیت می نمایند؛ نمی توانند مدیریت شوند چرا که آماری از فعالیت آن ها در دسترس نیست.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1551

به "فولادهای گمشده پیدا شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولادهای گمشده پیدا شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید