تور ارزان چین: طرز تهیه رولت سیب و دارچین در فر؛ ساده و آسان با طعم عالی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رولت سیب و دارچین یکی از شیرینی های خوشمزه و خوش عطر است که مطمئنا از خوردن آن لذت خواهید برد. رولت در واقع نوعی کیک اسفنجی نازک است که چون با دمای بالا و در زمان کم پخته میگردد قابلیت رول شدن دارد و روی رولت را میتوان با یک لایه خامه یا شکلات یا مارمالاد و …. طعم دار و شیرین کرد. در رولت سیب و دارچین به جای خامه داخل رولت از سیب و دارچین استفاده می گردد بنابراین اگر هوادار شیرینی های بدون خامه هستید رولت سیب یک گزینه عالی و درجه یک برای شماست.

تور ارزان چین: طرز تهیه رولت سیب و دارچین در فر؛ ساده و آسان با طعم عالی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در خبرنگاران بلاگ با طرز تهیه رولت سیب و دارچین همراه ما باشید.

مواد لازم برای رولت:
تخم مرغ4 عدد
شکرنصف پیمانه
آرد سفید قنادی (سه صفر)1 پیمانه
آب جوش4 قاشق سوپ خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر1 قاشق چای خوری سر صاف
مواد لازم برای لایه سیب و دارچین
سیب درشت5 الی 6 عدد بسته به میزان سیب
دارچیننصف الی یک قاشق مربا خوری
شکرنصف پیمانه
گردوی خرد شده (اختیاری)یک چهارم پیمانه

طرز تهیه لایه سیب و دارچین

1- برای آماده کردن رولت سیب و دارچین ابتدا داخل یک سینی سی در چهل سانت رو با کاغذ روغنی بپوشونید و با قلمو کمی کف و دیواره ها چرب کنید (من از روغن مایع برای چرب کردن استفاده کردم)

سیب ها رو بشویید و پوست بگیرین و با رنده درشت رنده کنید (از رنده ریز استفاده نکنید سیب نباید حالت پوره پیدا کنه وگرنه باعث ایجاد حالت خمیری میشه)

بسته به میزان سیب ها ممکنه تعداد متغییر باشه شش عدد سیب کافیه اگه میزان سیب ها خیلی درشت بود میتونید از پنج سیب بهره ببرید

روی سیب های رنده شده شکر بریزین.

2- و روی حرارت کم قرار بدین و مخلوط کنید اجازه بدین سیب ها به مرور آب بندازن و پخته بشن. وقتی آب سیب ها کاملا کشیده شد دارچین رو اضافه کنید و حرارت رو خاموش کنید.

من از نصف قاشق مربا خوری دارچین استفاده کردم اگه دوست داشتین عطر دارچین بیشتر باشه میتونید از یک قاشق مربا خوری دارچین بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت تیرامیسو

اما رنگ سیب ها رو تیره تر میکنه در صورت دلخواه میتونید گردوی نگینی خرد شده هم به مواد اضافه کنید اما من استفاده نکردم.

3- سیب پخته رو داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده بریزین و با یاری لیسک کاملا پخش و صاف کنید طوری که به صورت یک لایه نازک کف سینی رو بپوشونه، سینی رو کنار بذارین و اجازه بدین سیب پخته شده خنک بشه.

طرز تهیه رولت در رولت سیب و دارچین

1-برای تهیه رولت بکینگ پودر رو به آرد سفید قنادی اضافه کنین.

2- و مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارین.

سفیده و زرده های تخم مرغ رو از هم جدا کنید سفیده ها رو داخل ظرف تمیزی بریزین.

3- و با دور تند همزن آغاز به هم زدن از یک جهت کنید حدود دو دقیقه هم بزنید تا سفیده ها تقریبا حالت بگیرن بعد دو قاشق غذا خوری از شکر ذکر شده در مواد اولیه رو کم کم به سفیده ها اضافه کنید و حین اضافه کردن با همزن مخلوط کنید، انقدر به هم زدن ادامه بدین تا سفیده ها کاملا فرم بگیرن و با برگردوندن ظرف از داخلش بیرون نریزن.

4- بسته به قدرت هر همزن ممکنه فرم گرفتن سفیده ها بین هفت الی ده دقیقه طول بکشه اما وقتی سفیده ها به حالتی رسیدن که با برگردوندن ظرف بیرون نریختن باید هم زدن رو متوقف کنیم چون بیش از میزان زدن سفیده ها هم باعث کم شدن کیفیت رولت میشه.

داخل ظرف دیگه ای زرده های تخم مرغ و وانیل و مابقی شکر رو با همزن بزنید تا مخلوط بشن بعد آب جوش رو کم کم اضافه کنید.

اما نکته مهم این هست که همزمان با اضافه کردن آب جوش باید سریع مواد رو با دور تند همزن مخلوط کنید تا گرمای آب جوش باعث پختن زرده های تخم مرغ نشه.

5- وقتی آب جوش به مواد اضافه شد مواد رو هم بزنید تا کرم رنگ بشن (هم زدن در حد کرم رنگ شدن کافیه بیش از حد هم زدن زرده ها هم باعث میشه روی رولت بعد از پخت چسبناک بشه)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت خامه ای

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو طی دو تا سه مرحله به مواد اضافه کنید.

6- و با لیسک به آرومی هم بزنید تا یکدست بشه و هیچ گلوله ای داخلش باقی نمونه. بعد سفیده رو در دو مرحله اضافه کنید.

7- و به آرومی با لیسک فولد کنید تا مواد کاملا یکدست بشن. مایه رولت رو روی لایه سیب داخل سینی بریزین.

8- و تا حد امکان حین ریختن مایه رولت ظرف رو حرکت بدین تا مایه همه جای سینی بریزه و بعد به یاری لیسک به آرومی مایه رولت رو پخش و صاف کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کیک

سینی رو داخل فری که از قبل با دمای دویست و بیست درجه گرم شده به مدت هشت الی ده دقیقه بپزین.

9- زمان در فر های مختلف متفاوته اما توجه کنید که اگه رولت زیاد داخل فر بمونه خشک میشه و موقع رول کردن میشکنه و اگه زود از فر خارج کنید روی رولت حالت چسبناک پیدا میکنه.

وقتی رولت کاملا پخت با یک خلال دندان تست کنید اگه تمیز بیرون اومد میتونید از فر خارج کنید.

اگه فر شما همزمان از بالا روشن نیست و روی رولت کاملا رنگ نگرفته در آخر چند دقیقه گریل رو روشن کنید تا رولت رنگ بگیره اما مواظب باشید خشک نشه.

سینی رولت رو از فر خارج کنید و یک سینی دیگه رو روی سینی رولت قرار بدین و اجازه بدین دو دقیقه بمونه تا روی رولت نرم تر بشه دو دقیقه کافیه و اگه بیشتر بمونه روی رولت چسبناک میشه.

بعد سینی رو بردارین و رولت رو روی دستمال تمیزی برگردونید و به آرومی کاغذ روغنی رو از لایه سیب جدا کنید و بعد به آرومی آغاز به رول کردن رولت از قسمت طولی رولت بکنید.

10- اینکه رولت رو از قسمت طول یا عرض رول کنید کاملا اختیاریه اما رول کردن از قسمت عرضی رولت تپل تری بهتون میده و من برای اینکه رولت خیلی بزرگ نباشه از قسمت طولی رول کردم.

رولت رو داخل دستمال سفت بپیچین و اجازه بدین داخل محیط کاملا خنک بشه بعد داخل ظرف در بسته یا نایلون یا کاغذ روغنی داخل یخچال بذارین تا کاملا سرد بشه.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سیب و دارچین

موقع سرو روی رولت به دلخواه پودر قند الک کنید و پسته خرد شده بریزین و میتونید از دارچین هم بهره ببرید و روی رولت الک کنید.

از چاقوی تیز برای برش زدن رولت بهره ببرید و اگه بعد برش لایه سیب نا مرتب دیده می شد با دست یا قاشق اون قسمت رو مرتب کنید.

نکات تهیه رولت سیب و دارچین:

  • اگه دوست دارین قسمت لایه سیب رولت خوش رنگ تر باشه میتونید یکی از سیب ها رو با هویج جایگزین کنید و هویج رو هم با رنده درشت رنده کنید و به همراه سیب ها بپزین وجود هویج باعث میشه لایه سیب رنگ مایل به نارنجی داشته باشه و خوش رنگ تر دیده بشه.
  • موقع پوشوندن سینی با کاغذ روغنی توجه کنید که کاغذ روغنی حتما روی دیواره ها بالا بیاد و یک تا دو سانت رو پوشش بده تا موقع پخت رولت به دیواره ها نچسبه و بعلاوه به یاری کاغذ روغنی میتونید به راحتی رولت رو جا به جا کنید و از سینی در بیارین.
  • پخت رولت در دمایی بالاتر از باقی کیک های اسفنجی صورت می گیره و سینی رولت در فر داغِ داغ در مدت زمانی بین هشت الی دوازده دقیقه پخته می شه مدت دقیق پخت بسته به سایز رولت متغیره و مواد باید تا زمانی در فر بمونه که رویه چسبناک نداشته باشه و بافت فنری و اسفنجی ایجاد شده باشه اسفنج رولت فقط با این روش یعنی در دمای زیاد و مدت زمان کوتاه به بافتی می رسه که خشک نشه و و موقع پیچیدن ترک نخوره.
  • مواد اولیه رولت رو حتما با پیمانه و قاشق های استاندارد شیرینی پزی میزان گیری کنید.
  • فرم گرفتن سفیده تخم مرغ یکی از بخش های مهم درست کردن رولت هست و در بافت و لطافت تاثیر داره برای اینکه سفیده به خوبی فرم بگیره باید کاملا خالص و بدون چربی باشه از اونجایی که زرده تخم مرغ نوعی چربیه باید موقع جدا کردن سفیده و زرده خیلی مراقب باشیم

    پره های همزن باید کاملا تمیز و خشک و عاری از هر گونه چربی باشه.

  • جنس ظرفی که برای فرم دادن سفیده استفاده میکنیم بسیار مهمه ظرف های پلاستیکی چربی رو به خودشون جذب میکنن و خیلی وقت ها این چربی داخل منافذ ظرف میمونه و با شستن از بین نمیره و مانع از فرم گرفتن سفیده میشه بهتره از ظرف شیشه ای یا فلزی برای فرم دادن سفیده استفاده بشه.
  • بعلاوه بهتره ظرف مورد نظر و پره های همزن رو قبل از استفاده به خوبی با صابون شستشو بدیم تا کاملا تمیز باشن و اجازه بدیم کاملا خشک بشن و رطوبت نداشته باشن و بعد مورد استفاده قرار بدیم.
  • موقع همزدن سفیده های تخم مرغ همزن رو از یک جهت حرکت بدین مثلا در جهت عقربه های ساعت چون عوض کردن مداوم جهت هم زدن باعث میشه سفیده به خوبی فرم نگیره.

امیدوارم از طرز تهیه رولت سیب و دارچین خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1818

به "تور ارزان چین: طرز تهیه رولت سیب و دارچین در فر؛ ساده و آسان با طعم عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: طرز تهیه رولت سیب و دارچین در فر؛ ساده و آسان با طعم عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید