ضرورت برنامه ریزی موثر برای پیشگیری از سالمندی در کشور

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، استاندار لرستان گفت: بر اساس آمار جمعیت سالمندان کشور و استان رو به افزایش است که باید در این راستا برنامه ریزی موثر برای ترویج فرهنگ اوری در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت برنامه ریزی موثر برای پیشگیری از سالمندی در کشور

فرهاد زیویار روز یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان لرستان گفت: ترویج فرزندآوری مهمترین راه برای پیشگیری از پیری جمعیت در کشور است بنابراین باید برای ترویج فرزندآوری در بین خانواده ها از امکانات موجود در دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به روند افزایش جمعیت سالمند کشورکه از 3/7 درصد در سال 90 به بیش از 9درصد در سالجاری رسیده است، باید موضوع را جدی گرفت و جهت پیشگیری از آن اقدام شود.

استاندار لرستان با اشاره به دستور کار شورای ساماندهی سالمندان استان ابراز کرد: باتوجه به سند تحول دولت که بخشی از آن به مقوله سالمندان پرداخته است، دبیرخانه شورا قبل از تکلیف شدن موضوع با استفاده از پیش نویس های موجود آن را آماده کند و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دادند.

زیویار شرح داد: مدیران هر دستگاه در خصوص راهکار های خود برای اجرای سند ساماندهی سالمندان بحث و تبادل نظر کردند و پیشنهاد های خوبی دریافت شد که در دستور کار اجرا قرار گرفته است.

گفتنی است170هزار سالمند بیش غز 60سال 10درصد جمعیت لرستان را تشکیل می دهند که 52درصد این تعداد را زنان و 48 درصد را مردان تشکیل می دهند و طبق پیش بینی های اجرا شده و با این روند رشد جمعیت سالمندی در کشور ظرف 30 سال آینده، سالمندان 25 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص خواهند داد.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2071

به "ضرورت برنامه ریزی موثر برای پیشگیری از سالمندی در کشور" امتیاز دهید

2 کاربر به "ضرورت برنامه ریزی موثر برای پیشگیری از سالمندی در کشور" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برنامه ریزی موثر برای پیشگیری از سالمندی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید