زیباترین شهرهای ایتالیا بر فراز ارتفاعات

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ایتالیا، با طبیعت زیبا و منحصر به فردی که دارد، همواره مقصدی پر هوادار در میان گردشگران بوده است. بعضی از شهر های ایتالیا بر فراز ارتفاعات و روی تپه ها واقع شده اند که جذابیت سفر به این شهر ها دوچندان شده است.

زیباترین شهرهای ایتالیا بر فراز ارتفاعات

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا و پایتخت آن شهر رم است. این کشور سرسبز از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است. طبیعت زیبای ایتالیا همواره زبان زد بوده و جذابیت آن باعث جذب بیشتر گردشگران شده است. در ایتالیا چندین شهر وجود دارد که بر فراز تپه ها ساخته شده اند و در میان مسافران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. حال با زیبا ترین آنها آشنا خواهیم شد.

1. روکاسکالگنا (Roccascalegna)

روکاسکالگنا، شهری است بر فراز تپه که تنها سه ساعت از رم فاصله دارد. شهری کوچک که 455 متر بالا تر از سطح دریا واقع شده است. بر فراز تپه این روستا، قلعه ای تاریخی و قدمت دار با برج مراقبت وجود دارد که هنوز هم ویرانه های آن در میان انبوهی از گیاهان و سر سبزی، گردشگران را به وجد می آورد.

2. اوربینو (Urbino)

اوربینو، یکی دیگر از شهر های تاریخی و متروکه ایتالیا است که بر فراز تپه ای در ناحیه مارکه، جنوب غربی پزرو واقع شده است. این مکان از نظر تاریخی و فرهنگی، جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می گردد. این شهر علاوه بر گردشگران، هنرمندان و محققان زیادی را به سوی خود جذب نموده است. اوربینو تنها دو ساعت از بولونیا فاصله دارد.

3. سیویتا دی باگنورجیو (Civita di Bagnoregio)

سیویتا دی باگنورجیو، شهری در استان ویتربو (Viterbo) در مرکز ایتالیا و شمال رم که تنها دو ساعت با آن فاصله دارد. شهری کوچک و با شکوه، اما به دلیل وقوع زلزله و فرسایش خاک، بسیاری از مکان های واقع شده در این منطقه مورد آسیب قرار گرفته، اما با این حال بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

4. اریک (Erice)

اریک، شهری تاریخی و بر فراز ارتفاعات است که در استان تراپانی (Trapani) در سیسیل ایتالیا واقع شده و تنها یک ساعت و نیم با پالرمو فاصله دارد. این شهر در حدود 750 متر بالا تر از سطح دریا قرار گرفته است. در بخش هایی از شهر اریک، ماشین های کابلی برای رفت و آمد راحت تر گردشگران و همچنین لذت بردن بیشتر از مناظر در دسترس است.

5. سان گیمیگنانو (San Gimignano)

سان گیمیگنانو، شهر قرون وسطایی کوچک که بر فراز تپه ها واقع شده است و در استان سیه نا (Siena)، در منطقه توسکانی و در مرکز ایتالیا واقع شده است. این شهر تنها یک ساعت با فلورانس فاصله دارد که معماری قرون وسطی و منحصر به فرد آن، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب نموده است.

6. سروو (Cervo)

سروو، شهری کوچک و تاریخی، مربوط به قرون وسطی که در استان ایمپریا (Imperia) در ایتالیا واقع شده است و بر فراز تپه ای واقع شده است. این شهر تنها یک و نیم ساعت با جنوا فاصله دارد و در حدود 1200 نفر جمعیت دارد.

7. پیتیگلیانو (Pitigliano)

پیتیگلیانو، شهری است که در حدود 80 کیلومتری جنوب شرقی استان گروستو (Grosseto) در ایتالیا واقع شده است. گاهی اوقات این شهر قدیمی و عجیب و غریب را به اورشلیم کوچک، شباهت می دهند. این شهر که بر فراز ارتفاعات واقع شده، تنها دو ساعت با رم فاصله دارد.

8. استونی (Ostuni)

استونی، شهری است بسیار قدیمی که تنها یک ساعت از باری (Bari) فاصله دارد و با وجود خانه های سفید و زیبایی که در آن مشاهده می گردد، به خوبی توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. همچنین استونی به عنوان منطقه ای صنعتی، فراوری کننده روغن زیتون با کیفیت بسیار بالا است.

9. سورانو (Sorano)

سورانو، روستایی قدیمی، مربوط به قرون وسطی که بر فراز تپه ای زیبا در بخش جنوبی توسکانی ایتالیا واقع شده است. این شهر تنها یک ساعت از رم فاصله دارد. واقعا شگفت آور است که این روستا با گذشت سال های فراوان، هنوز زیبایی های خود را حفظ نموده و برای گردشگران نیز دارای جذابیت فراوانی است.

منبع: کجارو / cntraveler.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 475

به "زیباترین شهرهای ایتالیا بر فراز ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای ایتالیا بر فراز ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید