زوایای پنهان زندگی یک جنگ زده در پلکان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، فیلم کوتاه پلکان با موضوع تاثیرات جنگ و لایه های پنهان زندگی یک کودک جنگ زده در مرحله تدوین واقع شده است.

زوایای پنهان زندگی یک جنگ زده در پلکان

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، عباس عمرانی، کارگردان در رابطه با جدیدترین فیلم کوتاه خود گفت: پلکان کار کوتاهی است که به برهه ای از تاریخ معاصر کشورمان می پردازد و آن، بمباران مردم بی دفاع و بی گناهی است که زندگی عادیشان دستخوش تهاجم دشمن شده است؛ به تازگی تصویربرداری این فیلم کوتاه، در سه لوکیشن و در تهران به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در این کار، نیلوفر راد بازیگر اصلی فیلم است و خانم ها بهرامی، عباس نژاد و مرتاضی هم حضور دارند و طراح صحنه نیز حسین ابراهیمی از طراحان صحنه باسابقه در سینما است؛ صالح دلدم نیز به عنوان مدیر تولید پروژه فعالیت می کند، مدیر تصویربرداری این اثر هنری نیز مصطفی کشفی است، گریمور فیلم نیز راحله نعمت زاده است. خانم دکتر ریحانه صالح آبادی نیز پژوهشگر تاریخ معاصر اثر بودند.

عمرانی گفت: انتخاب نام پلکان به خاطر مراحل سنی مختلف نقش اول فیلم است که نامش سارا است و در تصورات خودش این مراحل زندگی را پشت سر می گذارد؛ حتی میانسالی و پیری این دختربچه نیز به تصویر کشیده می شود و در واقع تمام ذهنیات این نوجوان در چند دقیقه فیلم به نمایش گذاشته می شود.

وی در توضیح بیشتر موضوع فیلم اضافه کرد: پلکان یک فیلم 10 دقیقه ای است که به نوعی، به زندگی عادی یک دختربچه و گره خوردن آن با جنگ و تهاجم دشمن می پردازد و سپس مراحل مختلف زندگی او را در قالب تصوراتش به نمایش می گذارد.

کارگردان فیلم کوتاه پلکان اضافه کرد: این فیلم مانند دیگر آثار من و تمایلم برای پرداختن به کارهای سورئالیسم، واقعیت را در لایه ای از فراواقعیت نشان می دهد؛ همچنین، پلکان جزئی از سه گانه مکان است که پیش از آن پیاده رو و پارکینگ هم کار شده است.

عمرانی اظهار داشت: پیش تولید پلکان حدود دو هفته و تصویربرداری آن سه روز طول کشید و کار به پایان رسید. این اثر در مراحل تدوین است و تا یک ماه آینده برای پخش آماده می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1105

به "زوایای پنهان زندگی یک جنگ زده در پلکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوایای پنهان زندگی یک جنگ زده در پلکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید