روز ملی رومانی ، رومانیایی ها در این روز چه می نمایند؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، روز ملی رومانی یا روز اتحادیه بزرگ در 1 دسامبر برگزار می گردد و به علت تاریخچه پشت مناطقی که اکنون رومانی امروزی هستند، روز بسیار مهمی در رومانی در نظر گرفته می گردد. رویدادی که گفت که اتحادیه بزرگ همان چیزی است که میلیون ها رومانیایی در سراسر دنیا هر سال جشن می گیرند.

روز ملی رومانی ، رومانیایی ها در این روز چه می نمایند؟

تاریخچه روز ملی رومانی

رومانی در سال 1877 استقلال خود را از امپراتوری عثمانی اعلام نموده بود و کشوری متشکل از حاکمیت های مولداوی و والاچیا بود.

پس از انتها جنگ دنیای اول، در زمان پادشاهی فردیناند اول، با اتحاد ترانسیلوانیا و استان های بسارابیا و بوکووینا با رومانی، وسعت رومانی تقریباً دو برابر شد.

روز ملی رومانی به عنوان روز یادبود اتحاد منطقه ها باستانی جداگانه ترانسیلوانیا، بسارابیا و بوکوینا با پادشاهی رومانی برای تشکیل رومانی امروزی و به عنوان روز استقلال این کشور برگزار می گردد.

تاریخچه روز ملی فرانسه

طبق شواهد، اسنادی که ادغام منطقه ها را تأیید می نماید در شهر آلبا یولیا امضا شد و اعلامیه در سال 1918 برای مخاطبان زیادی از رومانیایی ها با صدای بلند خوانده شد. در طول جنگ دنیای دوم، رومانی در سال 1940 باسارابیا (مولداوی فعلی) و بوکوینا را از دست داد و هر دو منطقه به جمهوری شوروی ضمیمه شدند.

روز استقلال این کشور در گذشته چند بار تغییر نموده است: اول، 10 می بود، که نشان دهنده روزی است که شاه کارول اول اعلامیه استقلال از امپراتوری عثمانی را در سال 1877 تصویب کرد. سپس به 23 آگوست، از سال 1948، به نشانه سرنگونی دولت هوادار نازی در کشور در سال 1944 منتقل شد. اما از سال 1990، روز استقلال رومانی در 1 دسامبر جشن گرفته می گردد. روز ملی در رومانی از سال 1990 پس از سقوط حزب کمونیست رومانی جشن گرفته می گردد.

روز ملی رومانی به وسیله مردم خارج از کشور بیشتر به عنوان اتحادیه بزرگ شناخته می گردد، و رژه نظامی سالانه که در آن روز با جمعیت معمولاً زیادی از تماشاگران برگزار می گردد و رومانیایی ها و خارجی ها در سراسر دنیا از آن لذت می برند.

رومانی دوازدهمین کشور بزرگ اروپا و ششمین کشور پرجمعیت در اتحادیه اروپا است. در سال 2018 وقتی که این کشور به مناسبت 100امین سالگرد روز اتحاد جماهیر شوروی جشن گرفت، 4807 نفر برای بازسازی سیلوئت رومانی در آلبا با یکدیگر جمع شدند و رکوردی را به عنوان بزرگ ترین تصویر انسانی یک کشور ثبت کردند.

روز ملی اروپا چه روزی است؟

مردم در روز ملی رومانی چه می نمایند؟

رومانی روز ملی خود را که در سال 1918 روز اتحادیه بزرگ یا روز اتحاد نیز نامیده می گردد، با رژه های نظامی و سخنرانی های عمومی به وسیله رهبران ملی در شهرهایی مانند بخارست و آلبا یولیا (شهر اتحادیه) جشن می گیرد. بسیاری از مردم رومانی در این روز مهم تعطیل هستند.

نمادهای روز ملی رومانی

پرچم رومانی در روز ملی در رومانی به اهتزاز در می آید. پرچم ملی سه رنگ آبی، زرد، قرمز است که رنگ ها در نوارهای عمودی به میزان مساوی چیده شده اند. نسبت عرض به طول آن 2:3 است. این 3 رنگ نماد 3 استان رومانیایی است - والاچیا (زرد)، مولداوی (قرمز) و ترانسیلوانیا (آبی).

سرود ملی Deşteaptă-te, române! (رومانیایی بیدار!) نیز اجرا می گردد. این سرود نماد اتحاد، شجاعت و میهن پرستی در میان رومانیایی هاست.

منبع: ژیوار
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1919

به "روز ملی رومانی ، رومانیایی ها در این روز چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی رومانی ، رومانیایی ها در این روز چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید