روز سرنوشت ساز برای بورس ، شاخص سازان در رشد شاخص امروز موثرند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری و در نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با 900 واحد مثبت در محدوده یک میلیون و 385 هزار واحد قرار گرفته است.

روز سرنوشت ساز برای بورس ، شاخص سازان در رشد شاخص امروز موثرند

شاخص هم وزن بازار سهام اما در تمام روزهای گذشته افت قابل توجهی را به ثبت رسانده و به کانال 375 هزار واحد رسیده است. این موضوع نشان می دهد فرایند گروه های کوچک بازار امیدوارکننده نیست و فعلا تغییری در بازار ایجاد نمی گردد.

از روز گذشته از شدت افت شاخص بورس کم شد و در سرانجام بازار روز گذشته هم شاخص با 336 واحد مثبت به کار خود سرانجام داد فرایند بازار امروز هم مثبت است و گروه های فولادی و پتروشیمی بییشترین تاثیر مثبت را در فرایند بازار از دیروز تا امروز داشته اند.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: از شروع بازار امروز شاهد یک فرایند غیرمعمول با پیشتازی گروه بیمه با حجم های زیاد هستیم.

عصاری ادامه داد: همچنان گروه های اصلی بازار مانند پالایشی،خودرویی و بانکی حجم چندانی نخوردند. امروز از نظر تکنیکالی روز تاثیرگذاری برای شاخص کل است. اگر این گروه ها امروز منفی بسته شوند نمی توان آینده روشنی را برای شاخص متصور شد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در حال حاضر بازار با یک سردرگمی رو به رو است که بیشتر به نظر می رسد به علت اخباری است که سهامداران از آن بی خبر هستند و ترس و ابهام را در بازار زیاد نموده است.

عصاری اضافه نمود: اگر تا انتهای امروز شاهد حجم های خوب در سهام شاخص ساز باشیم می توان به آینده شاخص در کوتاه مدت امیدوار بود و در غیر این صورت روزهای خوبی را برای شاخص پیش بینی نمی توان کرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1784

به "روز سرنوشت ساز برای بورس ، شاخص سازان در رشد شاخص امروز موثرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز سرنوشت ساز برای بورس ، شاخص سازان در رشد شاخص امروز موثرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید