راهنمای سفر به میلان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، پایتخت مد در دنیا، دومین شهر پرجمعیت ایتالیا، میلان است. از همین رو پیروان مد، این شهر را برای سفرشان انتخاب می­کنند. جاذبه­ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار این شهر علت دیگری برای سفر به میلان است. بهترین آثار هنر و معماری مدرن، در کنار آثار باقیمانده از دوران قرون وسطی، یک مجموعۀ شگفت ­انگیز ساخته اند که این از دلایل سفر به میلان است.

راهنمای سفر به میلان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

آب و هوای شهر میلان

میلان از لحاظ آب و هوایی شهری گرمسیری و مرطوب است. هوا در تابستان­ گرم و زمستان نیز هوا نسبتا سرد و مه­ آلود است. اما با این وجود، در این شهر برف کم می­بارد. بهترین زمان برای سفر به میلان، اواسط ماه فروردین تا اواسط خرداد در فصل بهار و در فصل پاییز بین ماه­ های آبان و آذر است. البته در زمان جشن سال نوی میلادی هم شرایط برای سفر به این شهر اگر چه بسیار سرد است اما به دلیل برنامه ­های ویژۀ کریسمس زمان مناسبی است.

جاذبه های گردشگری

در سفر به ایتالیا، معمولا میلان، مقصد اصلی سفر نیست. ولی این شهر بیش از آنچه که فکر کنید، جاذبۀ گردشگری دارد. در طول تاریخ، افراد عظیم بسیاری از بهترین نوازنده های دنیا گرفته تا بهترین مجسمه سازان و نقاشان در این شهر زندگی نموده اند.

تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

سانتا ماریا دل گرازیه، کلیسایی که در سال 1465 ساخته شد یکی از عظیم­ترین آثار هنری دنیا را در دل خود دارد. و آن چیزی نیست جز تابلوی شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی.

سالن اپرا آلا اسکالا

این سالن عظیم در شمار یکی از معتبرترین و زیباترین مراکز اجرای اپرا در دنیا است. این تالار شنوندۀ اجرای مهم­ ترین قطعه های موسیقی و حضور موسیقی دانان، خوانندگان و نوازنده های عظیم ایتالیایی و دنیای بوده و هست. ظرفیت این تالار بسیار معروف، 2800 نفر است. فصل اجراها در این سالن معمولاً از اوایل ماه دسامبر شروع و تا ماه می ادامه می­یابد. اگر در سفر به میلان قصد شنیدن یک اپرا در این سالن را دارید باید از قبل برنامه ریزی کنید. پیدا کردن بلیت اجراها به آسانی­ امکان پذیر نیست، زیرا به­ سرعت به فروش می­رسد.

ساختمان پیاتزا دی مرکانتی

با وجود تمام ساختمان ­های بلند و برج­هایی که نشانی از مدرنیته است، در سفر به میلان با 5 دقیقه پیاده روی از میدان پیاتزا دل دوئومو، می توانید جایی را پیدا کنید که شما را به میلان قرون وسطی و رنسانس برگرداند. ساختمان پیاتزا دی مرکانتی که در سال 1233 میلادی، با نمایی از سنگ مرمر سیاه و سفید، در مرکز شهر میلان، با هدف دادگاه و محلی برای قضاوت ساخته شده بود.

محله Qaurtiere di Brera

محله بررا، یکی از محله ­های معروف شهر میلان است. علت این معروفیت، وجود آکادمی­ های هنری زیبا، رستوران ­ها و خیابان­های جذاب است. در سفر به میلان می­توانید به عتیقه فروشی­ های این محله سری بزنید و با قیمت مناسب خرید کنید.

کلیسای جامع میلان (Milan Cathedral Duomo)

بعد از سن پیترز روم، کلیسای جامع میلان، دومین کلیسای عظیم دنیا است. از سال 1386 تا 1805 میلادی ساخت و تکمیل این کلیسای 146 متری طول کشید. بالای ستون­های مرمری این بنا حدود 40 عدد مجسمه از حواریون عیسی حجاری شده است که معروفترین آن­ها مجسمۀ مریم مقدس است. از بام این کلیسای بی نهایت زیبا، تمام شهر را در زیر پای شما است.

طاق صلح میلان (Arco della Pace)

در قرن نوزدهم میلادی، این بنا به نشانۀ صلح در زمان جنگ ساخته شده و این روزها در نزدیکی بلوار اصلی شهر، در کنار پارک سمپیونه و قلعۀ اسفورزسکو آرام گرفته است. در سفر به میلان بازدید از این بنای تاریخی را نباید فراموش کنید.

بایدها و نبایدها در سفر به میلان:

  1. گردشگری میلان به نام میلانو کارت ر طول سفر به میلان و بازدید از اماکن توریستی آن، به کمکتان خواهد آمد. این کارت ها در مقایسه با خرید جداگانۀ بلیط ها، قیمت بسیار مناسبی دارد و می­توانید با استفاده از این کارت، تخفیف های قابل توجهی در ورودی موزه ها، تورها و جاذبه­ های گردشگری بگیرید.
  2. آب لوله کشی این شهر تصفیه شده و آشامیدنی است. پس خیالتان در سفر به میلان از آب نوشیدنی راحت باشد؛ نیازی نیست که مدام آب معدنی تهیه کنید.
  3. برای تردد در سطح شهر از وسایل نقلیۀ عمومی بهره ببرید، زیرا سریع­تر و البته ارزان­تر هستند.
  4. منطقۀ بررا (Brera) برای خرید کردن گزینۀ خوبی است. زیرا این منطقه، محلی برای ارائۀ محصولات باکیفیت اما از مارک­های کمتر شناخته ­شده است.
  5. بعضی از رستوران ها، توریستی هستند و قیمت های بسیار بالایی دارند. کافی است کمی در سطح شهر بگردید تا رستوران های بومی تر و ارزان تر را پیدا کنید.
  6. سعی کنید حتما نرم افزار اوبر را نصب کنید. این نرم افزار مخصوص درخواست تاکسی است و با آن می­توانید به راحتی تاکسی بگیرید.
  7. اگر از تاکسی­ های سطح شهر استفاده کردید، توجه داشته باشید که راننده از تاکسی­متر استفاده کند.
  8. از تورهای پیاده روی رایگان بهره ببرید. استفاده از این تورها روشی عالی برای دیدن جاذبه ­های شهر بدون پرداخت هزینۀ اضافه است. در قالب این تورها مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر را در کنار دیگر توریست­ها از سراسر دنیا، می بینید. این تورها معمولا 3 ساعت و نیم طول می کشند و باید آنها را از قبل رزرو کنید.

دانستن اطلاعاتی کلی راجع به شهری که میخواهید به آن سفر کنید لازم است. شهر میلان در ایتالیا، زبان مردمش ایتالیایی و واحد پولش یورو است. کد این کشور 39+ است و شماره های ضروری آن عبارتند از:

پلیس: 113

اورژانس: 118

آتش نشانی: 115

هم­چنین شاید بد نباشد بدانید شهر میلان دو فرودگاه دارد و شما برای برگشت به کشور خود حتما چک کنید که پروازتان از کدام فرودگاه است؛ فرودگاه میلانو مالپنسا یا فرودگاه لینیت.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1061

به "راهنمای سفر به میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید