ذخیره سازی میگوی پرورشی در مزارع گواتر چابهار آغاز شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره سازی میگو در مزارع پرورشی گواتر چابهار به منظور تامین بازار داخلی و صادرات آغاز شده و تا خرداد ماه ادامه دارد.

ذخیره سازی میگوی پرورشی در مزارع گواتر چابهار آغاز شد

به گزارش خبرنگار از ، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پارسال 600 هکتار مزرعه به زیر کشت میگو رفت گفت: هزار و 520 تن میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان تولید شد که انتظار می رود امسال شاهد افزایش تولید با بیش از 2 هزار تن باشیم.

وی اضافه کرد: پارسال در صورت عدم شیوع بیماری بدون شک مجموع تولید میگو در سیستان و بلوچستان به 2 هزار تن می رسید، اما امسال با برداشت زودتر میگو ها قبل از آغاز فصل باد های مونسون و آغاز بیماری افزایش برداشت خواهیم داشت.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو اوایل مرداد ماه آغاز و تا قبل از شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

وی شرح داد: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده که منطقه ساحلی گواتر متصل به آب های اقیانوسی بهترین مکان برای پرورش میگو در سواحل مکران است.

میرمرادزهی بیان نمود: گواتر با حدود چهار هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری از نقاط مهم و سودآور برای پرورش میگو در کشور است.

وی گفت: سایت پرورش میگوی گواتر به 2 فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده که فاز شمالی 107 مزرعه با تیپ 20 هکتاری طراحی شده که هم اینک 92 مزرعه با سطح مفید حدود هزار و 410 هکتار به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: 6 مزرعه 200 هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا 50 درصد با سطح مفید 430 هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی شرح داد: تمامی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است.

میرمرادزهی اضافه کرد: آماده سازی فاز نخست اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی در رودیک چابهار و آبگیری استخر های پرورش میگو نوید دهنده اشتغال 2 برابری در پرورش میگو است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 128

به "ذخیره سازی میگوی پرورشی در مزارع گواتر چابهار آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره سازی میگوی پرورشی در مزارع گواتر چابهار آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید