در دکوراسیون آشپزخانه این اشتباهات را نکنید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، آشپزخانه یکی از فضاهای کلیدی در خانه است و اشتباه در طراحی فضای آن، آرامش و رضایت را از کدبانوی خانه سلب می نماید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در طراحی آشپزخانه را باهم مرور کنیم.

در دکوراسیون آشپزخانه این اشتباهات را نکنید

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

امروزه طراحی داخلی فضای آشپزخانه اهمیت ویژه ای پیدا نموده است؛ از آن لحاظ که دیگر حصاری بین آشپزخانه ها و اتاق پذیرایی وجود ندارد و کوچکترین اشتباهی در طراحی، هزینه های زیادی برای تعمیر آن بجای می گذارد. در این مطلب به چندین اشتباه رایج که در طراحی آشپزخانه خود ممکن است انجام دهید، اشاره می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

نبود نور کافی

نور یکی از آیتم های مهم در آشپزخانه، به خصوص هنگام آماده سازی غذاست. واضح است که یک آشپزخانه کم نور هیچ عملکرد مثبتی برای کدبانوی خانه نخواهد داشت؛ پس از چند منبع نور مناسب و کافی برای فضاهای مورداحتیاج حتما استفاده ببرید.

کاشی طرحدار

سعی کنید از کاشی های طرحدار بین کابینتی استفاده نکنید؛ این کاشی ها به مرور زمان جذابیت و تازگی خودشان را از دست می دهند و به قولی از مد می افتند و بازسازی و تعمیر آن ها هم سخت است. از کاشی های معمولی و ساده بهره ببرید و از شیک بودن آن ها در عین سادگی لذت ببرید.

فضای خالی بالای کابینت

در طراحی داخلی آشپزخانه ، خالی گذاشتن فضای زیاد بالای کابینت ها فقط باعث ایجاد گرد و غبار روی آن ها می گردد. تمیز کردن این فضا هم بسیار سخت است و عملا هیچ استفاده ای ندارند. پس در طراحی آشپزخانه خود هیچ فضایی بین سقف و کابینت ها نگذارید. (می توانید قسمت های بالا را بوفه ای شیشه ای درست کنید.)

کابینت های سفید هایگلاس

درحالیکه این مدل کابینت ها ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه می دهند؛ اما گرمایی که اغلب فضایی مثل آشپزخانه به آن احتیاج دارد را هدر می دهند. این کابینت ها در اثر تماس دست یا هر عامل لک کننده، لک را به خوبی نشان می دهند و لبه های تیزی هم دارند.

مثلث یخچال، گاز و سینک

هرسه این آیتم ها در آشپزخانه بسیار کلیدی و پر اهمیت هستند. ایجاد یک دسترسی کارآمد و مناسب بین آن ها، نه تنها ظاهر زیبایی به آشپزخانه می بخشد بلکه کارایی مثبت و بهتری در فضا ایجاد می نماید.

وسایل برقی

وسال برقی را به هیچ عنوان روی کانترهای آشپزخانه که فضای مورد احتیاج برای آشپزی و کار هستند، نگذارید. به جای اینکه همه وسایل برقی خانه را روی کابینت ها بچینید، آن ها را به داخل کابینت ها ببرید. برای وسایلی مثل مایکروفر هم می توان با ساختن یک کمددیواری به عرض 60 سانتی متر مشکل را حل کرد؛ کمدی که از طبقات مختلف تشکیل شده باشد و در کنار یکی از میزهای کار آشپزخانه تعبیه گردد.

کیفیت کابینت ها

از آنجایی که تعویض کابینت ها بسیار هزینه بر است باید در انتخاب رنگ و کیفیت جنس آن ها دقت زیادی کرد. بهتر است کابینت هایی را انتخاب کنید که با سایر المان های دیگر به راحتی تطبیق پیدا کند و جنس و ضخامت خوبی داشته باشند.

کابینت های زیاد

زیاد بودن کابینت ها در هر آشپزخانه ای یک امتیاز به حساب می آید اما باید اجازه داد در بین کابینت ها فضای خالی هم وجود داشته باشد. چیدن کابینت ها در کنار هم بدون اینکه فضایی برای طاقچه ها یا باقی لوازم آشپزخانه وجود داشته باشد، باعث می گردد سقف آشپزخانه پایین تر از حد معمول به نظر برسد. این جور مواقع آشپزخانه هرقدر هم که بزرگ و مرتب باشد، باز هم شلوغ، به هم ریخته و کوچک تر از اندازه واقعی اش به نظر می رسد.

نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: insider.com

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر اشتباهات دکوراسیون خانه از دیدگاه یک طراح را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 669

به "در دکوراسیون آشپزخانه این اشتباهات را نکنید" امتیاز دهید

5 کاربر به "در دکوراسیون آشپزخانه این اشتباهات را نکنید" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دکوراسیون آشپزخانه این اشتباهات را نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید