خواهران 107 ساله پیرترین دوقلو های دنیا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نام دو خواهر ژاپنی که به سن 107 سال و 330 روز رسیده اند، به اسم پیرترین دوقلوی همسان مونث و زنده دنیا در کتاب رکورد های دنیای گینس ثبت شد.

خواهران 107 ساله پیرترین دوقلو های دنیا

به گزارش خبرنگاران، اومنو سومی یاما و کومه کوداما 5 نوامبر 1913 در جزیره شودوشیما در غرب ژاپن متولد شدند و فرزندان سوم و چهارم خانواده ای 11 فرزندی اند.

بر اساس بیانیه موسسه رکورد های دنیای گینس، این دو خواهر روز 10 شهریور رکورد قبلی 107 سال و 175 روزگی کین ناریتا و جین کانی، خواهران مشهور ژاپنی، را پشت سر گذاشتند.

خانه سالمندان محل زندگی خانم سومی یاما و خانم کوداما در حال حاضر 300 کیلومتر از هم فاصله دارد و آن ها گواهینامه های رسمی گینس را از پرستاران تحویل گرفته اند.

به گفته موسسه رکورد های دنیای گینس، خانم کوداما به دلیل مسائل حافظه کاملا متوجه نشده است چه گواهینامه ای به او داده اند.

این دو خواهر را پس از گذراندن دوره دبستان از هم جدا کردند و خانم کوداما را برای خدمتکاری به اویتا در کیوشو، جزیره اصلی جنوب ژاپن، فرستادند. او بعد ها همانجا ازدواج کرد؛ اما خانم سومی یاما در جزیره زادگاهشان باقی ماند و خانواده تشکیل داد.

آن ها تا 70 سالگی به ندرت همدیگر را می دیدند و از این سن به بعد بود که دوباره به هم رسیدند و سفر های زیارتی به حدود 88 معبد جزیره شیکوکو را شروع کردند.

پیرترین فردی که تا به امروز در دنیا زیسته، جین لوییز کالمنت فرانسوی است که 122 سال و 164 روز عمر کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1721

به "خواهران 107 ساله پیرترین دوقلو های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهران 107 ساله پیرترین دوقلو های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید