خطر سیلاب برای 13 استان کشور، هشدار به مسافران

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، باتوجه به این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن سال وجود دارد.

خطر سیلاب برای 13 استان کشور، هشدار به مسافران

خبرنگاران: سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک در بعضی استان ها، احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه ها و فعالیت های کوه نوردی را توصیه نموده است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد و با اشاره به رشد ابرهای همرفتی و سامانه بارشی از رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک طی روز آدینه (13 مرداد) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات مازندران در روز شنبه (14 مرداد) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استانهای مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و در روز یک شنبه (15 مرداد) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استان های گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان اطلاع داد.

باتوجه به این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن سال وجود دارد.

به همین دلیل سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها توصیه نموده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2194

به "خطر سیلاب برای 13 استان کشور، هشدار به مسافران" امتیاز دهید

1 کاربر به "خطر سیلاب برای 13 استان کشور، هشدار به مسافران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سیلاب برای 13 استان کشور، هشدار به مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید