خبرنگاران تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی های سبز

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران- خبرنگاران- صنایع هوایی جهان با توسعه فناوری های جدید از موتورهای جت کاهش دهنده کربن گرفته تا هواپیماهای الکتریکی و سوخت پایدار، تحت تاثیر فشار مصرف کنندگان، در تلاش هستند تا به سوی انرژی سبز و توسعه پایدار پیش بروند.

خبرنگاران تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی های سبز

به گزارش آژانس محیط زیست اروپا، صنایع هوایی عامل سه درصد از کربن تولید شده در جهان هستند. اما رویکرد شرکت های هواپیمایی در بزرگترین نمایشگاه هوایی آسیا که هفته گذشته در سنگاپور برگزار گشت، نشان می دهد این صنایع به دنبال راهکارهایی برای افزایش دسترسی به سوخت پایدار، استفاده از مکانیزم های الکتریکی و تولید موتورهای کارآمدتر به منظور کاهش مصرف سوخت فسیلی هستند.

صنایع هوایی متعهد شده اند میزان کربن تولیدی خود را تا سال 2050 میلادی به میزان 50 درصد در مقایسه با سال 2005 کاهش دهند و بریتانیا متعهد شده است تا همان تاریخ میزان تولید کربن خود را در این صنایع به صفر برساند.

در نمایشگاه هوایی سنگاپور، شرکت ایرباس یک مدل آزمایشی از هواپیماهای موسوم به Maveric را رونمایی کرد که در آن بال ها با بدنه هواپیما یکپارچه شده و در انتهای بدنه آن دو موتور جت نصب شده است.

به گفته شرکت ایرباس، این ساختار موجب کاهش مقاومت هواپیما شده و در نتیجه مصرف سوخت را در مقایسه با مدل های موجود تا 20 درصد کاهش می دهد.

شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR نیز مدل هایی از هواپیماهای توربوپروب خود را رونمایی کرد که مصرف سوخت آن ها در مقایسه با هواپیماهای جت هم اندازه آن 40 درصد کمتر است.

علاوه بر این گام هایی هم در جهت تولید هواپیماهای الکتریکی برداشته شده است. اولین هواپیمای کاملا الکتریکی جهان که توسط شرکت magin-X ساخته شده، در ماه دسامبر پرواز آزمایشی خود را در کانادا با موفقیت پشت سر گذاشت. شرکت سوییسی Smartflyer نیز در حال توسعه یک هواپیمای هیبریدی- الکتریکی با قابلیت حمل 4 سرنشین است و انتظار می رود این هواپیما در سال 2022 میلادی به بهره برداری برسد.

با وجود این به اعتقاد متخصصان و طرفداران محیط زیست، این فناوری های جایگزین به کندی پیشرفت می کنند و لازم است صنایع هوایی با سرمایه گذاری بیشتر و اقدامات جدی تر این رویکرد را دنبال کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 875

به "خبرنگاران تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی های سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلاش صنایع هوایی برای استفاده از انرژی های سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید