تور ارزان مجارستان: حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، بوداپسیت مرکز مجارستان یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپا است. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان مجارستان: حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست سیستم حمل و نقل مقرون به صرفه، کارآمد و متنوعی دارد که شامل اتوبوس، مترو، اتوبوس برقی، تراموا، راه آهن شهری (HEV) و قایق می گردد. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بوداپست شما می توانید به راحتی و به سرعت به مقصد خود در شهر برسید. در ادامه برای آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی در بوداپسیت با ما همراه باشید.

بلیت

اگر می خواهید از سیستم حمل و نقل عمومی بوداپست بهره ببرید همواره دقت داشته باشید که بلیت های معتبر یا بلیت فصلی همراه داشته باشید. این بلیت ها را می توانید از سراسر شهر مانند ایستگاه مترو، اتوبوس و تراموا و کیوسک های خیابانی تهیه کنید. شما می توانید از یک بلیت برای تمامی وسایل بهره ببرید فقط دقت کنید که برای هر جهت باید بلیت معتبر نو تهیه کنید. با پرداخت میزان بیشتری میتوانید بلیت های تک سفره را از راننده های اتوبوس نیز تهیه کنید.

قیمت بلیت : حدودا 4000 تومان

اتوبوس

بوداپست بیش از 200 جهت اتوبوس دارد که بیشتر منطقه ها شهر و حومه را پوشش می دهد. برخی از جهتها سرویس سریع السیر نیز دارد که با علامت E در ادامه شماره اتوبوس تعیین شده است. جهتهای اصلی در طول شب هم قابل دسترس است.

مترو

در حال حاضر4 خط مترو در بوداپست موجود است.

M1 یا خط زرد که بین Vörösmarty tér و Mexikói út است.

M2 یا خط قرمز که بین Déli pályaudvar و Örs vezér tere است.

M3 یا خط آبی که بین Újpest Központ و Kőbánya-Kispest است.

M4 یا خط سبز که بین Kelenföld و Keleti pályaudvar است.

خط زرد قدیمی ترین خط مترو در مجارستان و اروپای قاره ای (اروپا به جز جزیره هایش) است. این خط در سال 1896 افتتاح شد. نوترین خط نیز خط M4 است که در سال 2014 افتتاح شد. مترو از ساعت 4:30 تا 23:30 قابل دسترسی است.

راه آهن شهری

راه آهن شهری بوداپست که HEV نیز گفته می گردد بیشتر نقاط شهر را به متصل نموده است. جهت معروف برای گردشگران از Batthyány به Szentendre است. به یاد داشته باشید که اگر از منطقه حمل و نقل عمومی بوداپست خارج شدید به یک بلیت مخصوص برای رفتن به مقصد خود احتیاج دارید.

قایق

بوداپست دارای سه خط حمل و نقل دریایی است.

یک بلیت برای حمل و نقل با قایق حدودا 10000 تومان است.

تاکسی

شما همواره می توانید در کنار خیابان یک تاکسی بگیرید اما اگر با تلفن یا اینترنت یا با اپلیکیشن رزرو کنید مقرون به صرفه تر تمام می گردد. گردشگران نباید سوار ماشین هایی که علامت تاکسی ندارند بشوند. حتی اگر روی ماشین علامت تاکسی باشد و در جایگاه تاکسی ها ایستاده باشد تا وقتی که نام شرکت تاکسی رانی روی آن ها نبود سوار نشوید. از سال 2013 تمام تاکسی ها در بوداپسیت زرد رنگ شده اند.

اتوبوس شب

حمل و نقل شبانه بوداپست یکی از برترین سیستم های حمل و نقل در اروپاست. شما می توانید از طریق این اتوبوس ها حتی سریع تر از روز، به هرجای شهر بروید. این اتوبوس ها حدودا از نیمه شب تا 4 صبح کار می نمایند و شماره هایشان با 9 آغاز می گردد.

نکات

می توانید نقشه های مختلف شهر را اینجا دانلود کنید.

با اپلیکیشن BKK FUTÁR جهتهای خود را از قبل بشناسید.

اطلاعات حمل و نقل بوداپست روی اپ گوگل مپ موجود است.

منبع: کجارو / elte.hu
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1947

به "تور ارزان مجارستان: حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان مجارستان: حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: حمل و نقل عمومی در بوداپست، مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید