جعبه سازی و بسته بندی در صنعت خودرو سازی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، همان طور که می دانید صنعت جعبه سازی در بسیاری از صنایع با کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که امروز می خواهیم درخصوص جعبه قطعات خودرو صحبت کنیم.

جعبه سازی و بسته بندی در صنعت خودرو سازی

در واقع مسترپک در این مقاله می خواهد این موضوع را آنالیز کند که طراحی و بسته بندی جعبه در صنعت خودرو سازی به چه شکل است، برای قطعات مختلف از چه جعبه هایی استفاده می گردد و از چه منبعی می توان انواع جعبه ها را تهیه کرد؟

همان طور که می دانید صنعت جعبه سازی در بسیاری از صنایع با کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که امروز می خواهیم درخصوص جعبه قطعات خودرو صحبت کنیم. در واقع مسترپک می خواهد این موضوع را آنالیز کند که طراحی و بسته بندی جعبه در صنعت خودرو سازی به چه شکل است، برای قطعات مختلف از چه جعبه هایی استفاده می گردد و از چه منبعی می توان انواع جعبه ها را تهیه کرد؟

پس اگر شما هم مایل به دانستن این مباحث هستید، تا خاتمه مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه بسته بندی و طراحی جعبه قطعات خودرو

اگر شما هم با شنیدن قطعات بزرگ تصویری، قطعاتی سنگین و بزرگ در ذهنتان نقش می بندد و تعجب نموده اید که چگونه برای این اجزا از جعبه ها استفاده می گردد باید بگوییم، در این صنعت قطعات کوچک و سنگین وزن هم وجود دارد که در قسمت های مختلف ماشین مورد استفاده قرار می گیرد، به همین علت برای جعبه سازی قطعات خودرو از دو نوع طراحی CKD(قطعات کاملا منفصل و جدا) و SKD (قطعات نیمه کامل و بهم وصل شده) استفاده می نمایند. به عبارت بهتر قطعات بزرگ و کامل در جعبه های منفصل و جدا قرار می گیرد اما برای قطعات کوچکی که به صورت پک عرضه می گردد، از جعبه هایی با طراحی SKD بهره می برند.

معرفی لوازم یدکی خودرو و جعبه های مناسب آن ها

به طورکلی لوازم خودرو به سه زیر مجموعه زیر تقسیم می گردد که جعبه متناسب با هریک از آن ها نیز معرفی می گردد. این لوازم عبارت است از:

  • لوازم یدکی سنگین

برای لوازمی چون لنت ترمز، قطعات جلوبندی، قطعات موتوری، دزدگیر خودرو، پیچ و مهره ها، قطعات کامپیوتری و موارد این چنینی که در دسته قطعات سنگین وزن خودرو محسوب می شوند، استفاده از جعبه های لمینتی بیشترین کاربرد در بسته بندی این محصولات را دارد.

  • لوازم یدکی سبک و تزئینی

محصولاتی چون لوازم لوکس و تزئینی خودرو، برف پاک کن، لامپ های کوچک خودرو، تسمه و دیگر لوازمی که در دسته قطعات سبک وزن خودرو محسوب می شوند، بیشترین استفاده و کاربرد را جعبه های مقوایی دارند.

  • قطعات روغنی

دسته ای از لوازم خودرو وجود دارد که روغنی هستند و شکلی دایره ای دارند درست مانند بلبرینگ ها. اگر بخواهیم یک آشنایی با بلبرینگ داشته باشیم می توان آن را یاتاقان توپی معرفی کرد که علاوه بر عدم ایجاد اصطکاک و سایش سطوح درحال چرخش روی هم، باعث جلوگیری از ساییده شدن قطعات خودرو و ماشین آلات صنعتی و انتقال قدرت بین قطعات نیز می گردد.

برای این محصولات از ایده های خلاقانه ای استفاده می گردد که برای جلب نظر مخاطب در بسته بندی آن ها از جعبه استوانه ای یا قوطی مقوایی بهره می برند. این نوع جعبه ها علاوه بر ظاهری شیک و زیبا از مقاومت بالایی برخوردار هستند که نقش موثری را در نگهداری این قطعات ایفا می نمایند.

جمع بندی جعبه قطعات خودرو

تا اینجا با مباحث مهم و بسیاری از جعبه های مورد استفاده در صنعت خودرو آشنا شدید؛ به همین دلیل در این بخش به یک جمع بندی می رسیم.

  • به طورکلی برای قطعات بزرگ و سنگین خودرو باتوجه به ابعاد و وزنی که دارند، از کارتن های 3 لایه، 4 لایه و 5 لایه استفاده می گردد زیرا این محصولات باتوجه به نوع طراحی و چند لایه بودنشان، مقاومت بالایی داشته و در حمل ونقل به سرعت پاره نمی گردد.
  • درخصوص قطعات کوچک و سبک وزن بیشتر از جعبه های مقوایی استفاده می گردد که، در گرماژ بین 60 تا 500 گرم هستند ولی برای پک های خودرو از مقواهایی با گرماژ بین 300 تا 350 بهره می برند. از محبوب ترین مقواهای مورد استفاده در این صنعت برای جعبه های مقوایی می توان به مقوا کرافت، پشت طوسی، گلاسه و ایندربرد اشاره نمود.
  • برای مدل های مورد استفاده از جعبه ها در صنعت خودرو می توان به نمونه هایی چون چهار درب، ته قفلی و کیبوردی اشاره نمود اما در این بین، جعبه قطعات خودرو با مدل لنتی، بیشترین محبوبیت را دارد، چراکه از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و برای بسته بندی انواع قطعات، گزینه مناسبی به شمار می رود.
  • ما همه چیز درخصوص جعبه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی را بیان کردیم. اما هر قطعه کوچک و بزرگ برای ارسال به فروشگاه ها و جابجایی احتیاج به جعبه مخصوص دارد و نوع دیگر از جعبه ها محسوب می گردد که به آن کارتن مادر می گویند و از کارتن و جعبه های لمینتی برای آن ها استفاده می گردد.
  • در چاپ جعبه قطعات صنعتی و لوازم یدکی می توان از چاپ های تک رنگ، دو رنگ، چهاررنگ، پنج رنگ همراه با انواع خدمات پس از چاپ مانند سلفون مات یا براق، یووی موضعی ، طلاکوب و نقره کوب، استفاده کرد.
  • در نهایت استفاده از جعبه در صنعت خودروسازی علاوه بر حفاظت از محصول با اهداف دیگر چون، جلب اعتماد مشتری با دیدن و درج علامت و برند شرکت فراوری نماینده، جلوگیری از دفرمگی کالا، راحتی در حمل ونقل و صرفه جویی در زمان کار به خصوص برای قطعات کوچک و ممانعت از ورود گرد و غبار به محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای جلوگیری از عملکرد نادرست و ایجاد اختلالات، انجام می گیرد.

معرفی منبعی معتبر برای خرید انواع جعبه

بحث بعدی درباره جعبه قطعات خودرو، معرفی یک منبع معتبر درخصوص فراوری انواع جعبه ها است. این مجموعه که از سال 1388 فعالیت خود را به صورت جدی شروع نموده است. این مجموعه نسبت به دغدغه بیشتر مشتریان در مورد سفارش انواع جعبه ها شناخت درستی داشته و با این ویژگی توانسته اعتماد مشتریان بسیاری را به خود جلب کند. البته از دیگر ویژگی های آن باید مواردی چون قیمت مناسب، کیفیت بالای محصولات، دسترسی ساده و ارائه مشاوره به مشتریان را نام برد.

یک منبع معتبر و مورد اطمینان در مورد فراوری انواع جعبه های مقوایی، لمینتی، هاردباکس و کارتن های 3لا و 5 لا، مسترپک نام دارد که شما می توانید با ورود به سایت این شرکت با شماره های این شرکت تماس حاصل فرمایید. این مجموعه برای مشتریانی که در پی سفارشات بالا هستند، خدمات خوبی را برای افراد در نظر گرفته است.

سخن خاتمهی

به خاتمه مطلب جعبه قطعات خودرو رسیدیم؛ ما سعی کردیم علاوه بر معرفی انواع جعبه های مورد استفاده در صنعت خودرو، یک منبع معتبر و مورد اطمینان برای سفارش و خرید انواع جعبه را به شما معرفی کنیم تا دیگر نگرانی و دغدغه ای در اینباره نداشته باشید. به طورکلی بحث قیمت برای جعبه ها در صنعت خودرو سازی برای لوازم های یدکی مختلف خودرو با توجه به تعداد تیراژ، ابعاد و جنس آن ها معین می گردد. علاوه برآن نوع چاپ نیز تاثیر بسیاری در قیمت تمام شده این محصولات دارد که باید به آن دقت کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2188

به "جعبه سازی و بسته بندی در صنعت خودرو سازی" امتیاز دهید

1 کاربر به "جعبه سازی و بسته بندی در صنعت خودرو سازی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه سازی و بسته بندی در صنعت خودرو سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید