جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، ارمنستان از زیباترین کشورهای منطقه به شمار می رود و دارای معماری خاصی است و از جاهای دیدنی آن می توان به دریاچه سوان و ایروان و نوراوانک اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

15 مکان دیدنی و جاهای گردشگری در ارمنستان

یکی از مقاصد گردشگری و توریستی نزدیک ایران ارمنستان است ، کشوری که در سرزمین قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه و دریای کاسپین از شمال و از شرق با جمهوری آذربایجان و گرجستان و از جنوب غرب با ایران و ترکیه هم مرز می باشد. ارمنستان که در گذشته بخشی از ایران بود درحال حاضر بیش ترین مرز مشترک (حدود 35 کیلومتر) را با کشورمان ایران دارد.

ارمنستان آب و هوای قاره ای دارد که تابستان های گرم و خشک و زمستان های بسیار سردی دارد ، بعد از مقدمه معرفی این کشور در ادامه بخش گردشگری آنلاین نمناک به سرغ معرفی 15 مورد از تاپ ترین جاهای دیدنی ارمنستان می رویم.

1. ایروان از جاهای دیدنی ارمنستان

پایتخت ارمنستان بهترین مکان برای آغاز سفر در ارمنستان است این شهر از شهرهای تاریخی در ارمنستان است. بازار ورنیزج فلا که در آخر هفته ها دایر است را سر بزنید ، از دیدن آن پشیمان نخواهید شد همچنین قدم زدن در گلوگاه هرزدان نیز بسیار توصیه می گردد.

چیزهایی که ارمنستان برای تورییست های خود میتواند به همراه داشته باشد ، در ایران به حد انفجار میرسد. این شهر همچنین به نان شهر کافه ها شناخته می گردد.

2. جاهای دیدنی ارمنستان و اقامتگاه ایالت شیکاهوق

دومین جنگل بزرگ ارمنستان ، که بخش های زیادی از آن ، زیرا بخش های زیادی از آن از بین رفته اند. این جنگل به محل زندگی پلنگ وحشی ، خرس ها ، بز وحشی و گوزن ها تبدیل شده است و نیز تقریبا 1100 گونه گیاه در این شهر وجود دارد.در سال 2005، این پناهگاه توسط یک بزرگراه تهدید شد. این مکان همچنین دارای آبشارهای بسیاری نیز می باشد.

3. دریاچه سوان از جاهای دیدنی ارمنستان

دریاچه سوان، در قلب ارمنستان و بزرگترین دریاچه کشور و مکانی جذاب برای گذراندن تعطیلات در این کشور است. این دریاچه با مکان های دیدنی خیره کننده ای همچون صومعه سواناوک احاطه شده است. این شهر مکانی مناسب برای سفری آرامش بخش می باشد.

همچنین با دارا بودن مجموعه ای از رستوران هایی با غذاهایی دریایی عالی در کنار ساحل ، ساحلی محبوب به شمار می آید. دریاچه سوان تعدادی سواحل جذاب دارد و چون ارمنستان کشوری بدون خط ساحلی است ، این شهر بهترین مکان برای آفتاب دریافت در کنار ساحل ، با خلیج های دیدنی و کوه های اطراف می باشد.

4. پارک ملی دلیجان از جاهای دیدنی ارمنستان

ارمنستان چهار پارک ملی دارد که پارک ملی دلیجان زیبا ترین پارک آن می باشد. این پارک که در سال 2002 تاسیس شد به آثار تاریخی و چشمه های آی گرم با اثرات طبی مشهور است.

بسیاری از مکان های فرهنگی بسیار مهم در امنستان را می توان در پارک ها یافت؛ از جمله صومعه هاگارتشین ، صومعه گوشاونگ و جوختاک ونک و کلیساهایی همچون آخنبات وجود دارند و حوزه ودخانه های آقستیو و گتیک نیز در مرزهای پارک ملی دلیجان قرار دارند.

5. جاهای دیدنی ارمنستان و کوه آراگاتس

کوه آراگاتس یکی از زیباترین مناظر طبیعی ارمنستان می باشد با آتشفشانی غیر فعال که در شمال این کشور قرار گرفته است. این کوه بلند ترین قله ارمنستان است که نقوش حیوانات و اشکال شبیه به انسان که به صدها سال قبل برمیگردد در آن ها حکاکی شده است.

6. جاهای دیدنی و دریاچه آرپی ارمنستان

دریاچه سوان در فصول توریستی میتواند بسیار شلوغ باشد بنابراین در دریاچه آرپی میتوانید احساس خیلی بهتری داشته باشید. این دریاچه منشا رودخانه آخیوریان می باشد . در سال 2009 پارکی برای حفاظت از محیط زیست طبیعی تاسیس شد که دارای 110 گونه از پرندگان شناخته شده در این منطقه است.

7. نوراوانک از جاهای دیدنی ارمنستان

صومعه سرا ها از مهم ترین مکان های دیدنی در ارمنستان می باشند و نوراوانک یکی از زیبا ترین آن ها است. نوراواک به جهت کلیسای استواتساتسین (مادر مهربان خدا) شناخته می گردد. اگر درحال برنامه ریزی برای دیدن یک کلیسا در ارمنستان هستید ، نوراواک میتواند بهترین گزینه باشد.

8.گیامری از مکان ها و جاهای دیدنی ارمنستان

دومین شهر بزرگ ارمنستان گامری است. اگر اولین بار است که به این شهر سفر میکنید ، این شهر را حتما ببینید. بسیاری از موسسات فرهنگی مهم در این شهر یافت می شوند؛ موزه خانه خواهران اسلامازیان از جمله آن هاست. .

9. مکان گردشگری ونادزور ارمنستان

سومین شهر بزرگ ارمنستان ونادزور که در شمال ارمنستان واقع شده است و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است. اگر به این شهر سفر کردید ، حتما سری هم به موزه هنر واقع در این شهر بزنید. این شهر با وجود چشمه های معدنی فراوان، از جمله دیدنی ترین مکان ها در ارمنستان می باشد.

10. قلعه نظامی امبرد از جاهای دیدنی ارمنستان

این شهر با فاصله یک ساعتی از پایتخت قرار گرفته است.اگر بارش برف دسترسی به این شهر را در زمستان ، سخت می سازد .

11. ساقکادزور از نقاط و جاهای دیدنی ارمنستان

کوه های این شهر مکان های مناسبی برای ورزش های زمستانه و اسکی در تمام این کشور هستند. این شهر همچنین دارای مهم ترین صومعه سرای این کشور است که به قدمت آن به قرن 11 برمیگردد.

12. جاهای دیدنی ارمنستان و دره ازات بالایی

دره ازات بالایی جزو میراث فرهنگی محسوب می گردد. در این دره همچنین دارای حکاکی هایی روی سنگ است.

13. کاراهونج از جاهای دیدنی ارمنستان

این مکان در نزدیکی شهر سی سیان قرار گرفته است با بیش از 200 سنگ قبر.یک موزه کوچک میز در شهر سی سیان وجود دارد که در نوع خود قدیمی ترین در دنیا محسوب می گردد. اگر به دنبال گذراندن لحظات جذابی هستید ، حتما به این شهر سر بزنید.

14. جاهای دیدنی ارمنستان و خور ویاپ

دیدن کوه های آرارات از بالا میتواند لذتبخش باشد، اما بهترین مناظر از این کوه ها را فقط در صومعه خور ویراپ میتوانید بیابید. این مکان از مهم ترین مناطق تاریخی ارمنستان می باشد.خور ویاپ برای جشن های عروسی مردم ارمنستان مکان محبوبی می باشد.

15.دوین از جاهای دیدنی ارمنستان

انتخاب پایانی ما برای بازدید در هنگام سفر به این کشور ، دوین ، یکی از کهن ترین شهرهای ارمنستان است. در شهر محل های مدرن فراوانی هم وجود دارد از جمله کلیسای هروتیون در دویین که در سال 2000 تاسیس شد.

منبع: نمناک
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 755

به "جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید