توسعه مناسبات بین المللی به نظام بانکی پیشرفته احتیاج دارد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس اتاق همدان با بیان این مطلب که محتمل است با توجه به تغییر رئیس جمهور آمریکا شاهد لغو تحریم ها علیه ایران باشیم، ضمن تأکید بر لزوم آماده سازی شرایط برای روبرو با دوران بعد از تحریم ها، توضیح داد: ایران فرصت برجام را از دست داد چراکه در آن روزها زیرساخت های بانکی کشور به هیچ وجه آماده نبود.

توسعه مناسبات بین المللی به نظام بانکی پیشرفته احتیاج دارد

علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به آماده نبودن زیرساخت های بانکی برای دوران بعد از تحریم ها اشاره و تأکید کرد: اگر در برجام به موفقیتی دست پیدا نکردیم، دلیل اصلی آن فراهم نبودن زیرساخت های بانکی بود. متأسفانه نظام بانکی کشور تجهیز و به روز نیست، بنابراین همین امروز هم در صورت لغو تحریم ها نمی توانیم برای توسعه صادرات و فعالیت های تجاری بین المللی برنامه ریزی کنیم.

این فعال مالی همچنین به مسائل حوزه حمل ونقل، فرسوده بودن ناوگان ترانزیتی کشور، قوانین دست و پاگیر در این حوزه اشاره نمود و ادامه داد: اگر قرار است جهشی در صادرات کشور رخ دهد باید در حوزه حمل ونقل نیز به فکر تجهیز منابع موجود باشیم.

او با بیان این نکته که بخش خصوصی بیش ترین آسیب ها را از تحریم های آمریکا متحمل شد، اعلام نمود: آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، تعریف صندلی بخش خصوصی در اقتصاد کشور است. متأسفانه در این سال ها به دلیل میدان ندادن به بخش خصوصی، این بخش نتوانسته در قراردادهای عظیم بین المللی حضور پیدا کند. ورود به بازارهای بین المللی قواعد خاص خود را دارد و در این سال ها بخش خصوصی ایران همواره عقب رانده شده و شرکت های خصولتی پیشران بودند.

به باور این فعال مالی شاید بتوان به یاری آموزش و حمایت های اتاق ایران، شیوه های ارتباط گیری با طرف های خارجی را آموخت و زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی واقعی را در توسعه سطح مناسبات بین المللی فراهم کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1372

به "توسعه مناسبات بین المللی به نظام بانکی پیشرفته احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مناسبات بین المللی به نظام بانکی پیشرفته احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید