تصاویر ، کت چرمی؛ ردپای جواد عزتی در یک باند مخوف تبه کاری ، دختری که در این ماجرا اوردوز نموده است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی با صدور پروانه نمایش فیلم کت چرمی موافقت کرد.

تصاویر ، کت چرمی؛ ردپای جواد عزتی در یک باند مخوف تبه کاری ، دختری که در این ماجرا اوردوز نموده است

به گزارش خبرنگاران، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم کت چرمی به تهیه نمایندگی سیدمحسن حجازی دهقانی و کارگردانی حسین میرزامحمدی موافقت کرد.

سینمایی کت چرمی روایت یک مددکار اجتماعی و کارمند بهزیستی به نام عیسی فرهمند است که دختر نوجوان خود را سال گذشته به خاطر اوردوز از دست داده و خود را در این ماجرا مقصر می داند. شخصیتی که حالا و در این اثر برای یاری به دخترانی که در یک کمپ به نام خانه سلامت زندگی می نمایند، به تنهایی وارد عمل می گردد ...

کت چرمی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار دیده شد و منتقدان نظراهای متفاوتی درباره کیفیت ساختار و محتوای آن داشتند. مثلا میلاد دخانچی دررابطه با این فیلم گفته بود: کت چرمی مجموعه ای از کلیشه هاست که به لحاظ فیلم نامه یک فیلمفارسی تمام عیار است.

از سوی دیگر سام بهشتی منتقد و مجری طرح سینما هم در رابطه با این فیلم گفت: کت چرمی به لحاظ فیلمنامه و منطق روایی ضعف هایی دارد اما موضوع ملتهب و جسورانه ای که دستمایه قرار داده است در نحوه روایت دنیا کارگردان، به درستی پیش می رود و چفت و بست ها روی کاغد به خوبی شکل گرفته و برای یک فیلمساز اول، یک قدم مثبت محسوب می گردد.

بعلاوه امیر مؤمنی منتقد سینما در باره فیلم گفته است: جواد عزتی در مرد بازنده و زخم کاری مجموعه ای برنده ساخته که کارگردان ها همان مجموعه را حتی با گریم مشابه تکرار می نمایند، حتی در یکی از صحنه ها عکسی که از جواد عزتی در کت چرمی وجود دارد عکس مالک در زخم کاری است.

به طور کلی فیلم کت چرمی شباهت های زیادی به مرد بازنده محمد حسین مهدویان دارد(به نظر حضور مهدویان به عنوان مشاور کارگردان کت چرمی این نظر را تشدید نموده است)، از این رو است که بعضی از منتقدان این اثر را نسخه اجتماعی شده مرد بازنده می دانند.

کارگردان این فیلم در زمان جشنواره چهل و یکم فجر گفت: اصولا برای من روایت گری و داستان گویی بسیار مهم است. اگر بتوانم یکی بود یکی نبود را درست تعریف کنم مخاطب می تواند با من همراه گردد. با این همه بعضی از اهالی رسانه که در جشنواره، فیلم را دیده اند معتقدند کت چرمی فضای تلخ و سیاهی دارد و از آن دسته آثاری است که پلان به پلان تلخی از پی تلخی رو می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 2159

به "تصاویر ، کت چرمی؛ ردپای جواد عزتی در یک باند مخوف تبه کاری ، دختری که در این ماجرا اوردوز نموده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر ، کت چرمی؛ ردپای جواد عزتی در یک باند مخوف تبه کاری ، دختری که در این ماجرا اوردوز نموده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، کت چرمی؛ ردپای جواد عزتی در یک باند مخوف تبه کاری ، دختری که در این ماجرا اوردوز نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید