بزرگداشت روز جهانی باستان شناسی در پایگاه میراث جهانی شوش برگزار گردید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به مناسبت روز جهانی باستانشناسی، مراسم گرامیداشتی در سالن جانبی موزه شوش برپا شد.

بزرگداشت روز جهانی باستان شناسی در پایگاه میراث جهانی شوش برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بیژن حیدریزاده، سرپرست پایگاه میراث دنیای شوش امروز سهشنبه 24 مهرماه 97 اظهار کرد: این بزرگداشت روز گذشته (دوشنبه) به همت پایگاه میراث دنیای شوش با حضور جمع زیادی از دانشجویان دانشکده باستانشناسی این شهرستان، انجمنهای دوستدار میراث فرهنگی و عموم مردم برگزار گردید.

او در ادامه هدف اصلی از برگزاری این مراسم را افزایش آگاهیهای عمومی در حوزه باستانشناسی مطرح کرد و گفت: شهر باستانی و مذهبی شوش با قدمتی بیش از 6هزار سال، مهد تمدن و فرهنگ ایرانزمین است.

سرپرست پایگاه میراث دنیای شوش با بیان اینکه شهر باستانی شوش، محلی است که نامآورترین باستانشناسان دنیا در آن حضور یافته و کشفیاتی ارزشمند در آن داشتهاند اضافه نمود: این شهر، از هزاره چهارم پیش از میلاد به مدت پنچ تا شش هزارسال به طور پیوسته دارای فرهنگ و تمدن است و تاکنون نیز دانشجویان و باستانشناسانی از سراسر دنیا به منظور استفاده از ظرفیت علمی و باستانشناسی دراین شهر حضور یافته تا از بستر علمی بالای آن بهرهمند شوند.

او توضیح داد: از اینرو احتیاج به برگزاری رویدادهایی همچون روز دنیای باستانشناسی به منظور آشنایی با باستانشناسان و کشفیات آنها در این شهر غنی احساس میشود.

حیدریزاده در انتها تأکید کرد: افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت باستانشناسی، کشفیات و علوم مرتبط با آن که به نوعی میتوان گفت باستانشناسی مجموعهای از علوم را دربرمیگیرد به همراه آنالیز راهحلهایی به منظور افزایش تقویت این علم در کنار حفظ مواریث فرهنگی و مذهبی، راهکاری مهم و مؤثر در جهت انتقال این مواریث به نسلهای آینده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 216

به "بزرگداشت روز جهانی باستان شناسی در پایگاه میراث جهانی شوش برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت روز جهانی باستان شناسی در پایگاه میراث جهانی شوش برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید