بدهی ارزی تور دوچرخه سواری ایران، آذربایجان پرداخت شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، تور با قدمت 33 دوره ای دوچرخه سواری ایران- آذربایجان هر چند در دو سال گذشته به علت همه گیری بیماری کرونا در کشورمان برگزار نشد اما یکی دیگر از موانع برگزاری این تور بین المللی بحث بدهی ارزی نزدیک به 9 هزار یورویی برای سال های 2017 و 2018 بابت تست های دوپینگ به نادو بود. قطعاً اگر این بدهی تسویه نمی شد این تور نمی توانست به حیات خود ادامه دهد و همانند تورهای دیگر بین المللی دیگر ایران امکان حذف شأن از فهرست اتحادیه جهانی وجود داشت.

بدهی ارزی تور دوچرخه سواری ایران، آذربایجان پرداخت شد

رشیدی رئیس اسبق و مستعفی فدراسیون دوچرخه سواری در تبادل نظر با خبرنگاران خبر از تسویه حساب این بدهی ارزی داد و گفت: هفته پیش بدهی حدود 11 هزار دلاری تور بین المللی و مطرح ایران - آذربایجان را پرداخت کردیم تا نام این تور از لیست اتحادیه جهانی حذف نگردد. این اتفاق بزرگی برای این مجموعه بود و متأسفانه در این مدت هیچکس برای حل این مسئله پا پیش نگذاشته بود. با پرداخت این بدهی که با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد این تور می تواند سال آینده برگزار گردد. ما همین طور در کوشش بودیم تا تور بین المللی مازندران را دوباره احیا کنیم و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفت.

برای ثبت تور بین المللی ایران - آذربایجان در سال 2022، باید بدهی ارزی این تور که نزدیک به 9 هزار یورو (11 هزار دلار) بود پرداخت می شد با پرداخت مبلغی که ایران به اتحادیه جهانی بدهکار بود نام این تور در لیست تورهای سال آینده اتحادیه جهانی ثبت می شد. با تسویه این مبلغ برگزاری سی و پنجمین دوره تور در مهر ماه سال 1401 در سایت اتحادیه جهانی ثبت شده است.

تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان در سال 1365 با اسم دوچرخه سواری دور دریاچه ارومیه با شرکت تیم های ایرانی شروع به کار کرد و سپس در سال های بعد به تور دوچرخه سواری آذربایجان تغییر نام یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1728

به "بدهی ارزی تور دوچرخه سواری ایران، آذربایجان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی ارزی تور دوچرخه سواری ایران، آذربایجان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید