اگر در هواپیما، تلفن همراه را در حالت پرواز قرار ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، از آنجا که تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی می شوند، باید هنگام پرواز این وسایل را در حالت پرواز قرار دهیم. اما اگر به این موضوع توجه نکنیم، چه اتفاقی می افتد؟

اگر در هواپیما، تلفن همراه را در حالت پرواز قرار ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟

همواره هنگام پرواز هواپیما این هشدار را می شنوید: لطفاً تلفن های همراه خود را در حالت پرواز قرار دهید. اما اگر این کار را انجام ندهید، چه اتفاقی می افتد؟ این موضوع از اهمیت زیادی برای خطوط هوایی برخوردار است، به طوری که در سال 2011 وقتی الک بالدوین، بازیگر آمریکایی سوار هواپیما شد و به درخواست مهماندار برای خاموش کردن تلفنش توجهی نکرد، خلبان او را از هواپیما بیرون کرد. هرچند امروزه با پیشرفت های روزافزون علم و تکنولوژی، خاموش کردن تلفن همراه یا قراردادن آن در حالت پرواز دیگر درباره همه شرکت های هواپیمایی صدق نمی کند.

علت اینکه هنگام سوارشدن به هواپیما از مسافران می خواهند تا تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی خود را به حالت پرواز دربیاروند، این است که تلفن ها، تبلت ها، کتابخوان های الکترونیکی، هدست های الکترونیکی و... باعث ایجاد تداخل الکترومغناطیسی می شوند. از آنجا که بعضی از این هواپیماها پیش از روی کار آمدن این وسایل الکترونیکی، ساخته شده بودند، مدت زمانی طول کشید تا این صنعت بتواند مشکل را حل نماید و مطمئن گردد که استفاده از آن ها اختلالی برای هواپیما ایجاد نمی کند.

امروزه شما حتی آی پدها و تبلت هایی را در داخل هواپیماها می بینید که خلبان ها به جای کاغذ از آن ها استفاده می نمایند و دیگر نیازی به حمل یک کیف بزرگ پر از کاغذ ندارند. مهمانداران نیز به جای میزان زیادی کاغذ، از تبلت و تلفن های بزرگ استفاده می نمایند یا در کنار کاغذهایشان، از این امکانات الکترونیکی نیز بهره می گیرند. تمامی این وسایل آزمایش های فراوانی را گذرانده اند تا اطمینان حاصل گردد که هیچ گونه تداخلی برای هواپیما به وجود نمی آورند.

هرچند این موضوع همواره نیز خالی از ایراد نبوده است؛ به طوری که در سال 2011 معین شد، بعضی بخش های مدل های خاصی از صفحه نمایش اتاق خلبان در بوئینگ 737 در معرض تداخل الکترومغناطیسی قرار دارند؛ اما چطور می توان متوجه شد که چه دستگاه هایی بر این هواپیماها تأثیر دارند و چگونه باید این مشکل را رفع کرد؟ در واقع هنگامی که آزمایش های دقیقی انجام می گردد تا امکان استفاده از اینترنت در طول پرواز آنالیز گردد، به این معضل نیز رسیدگی می نمایند. در بخشی از این فرایند آزمایش، برای دستگاه های مختلف در کل کابین هواپیما، اختلال الکترومغناطیسی ایجاد می نمایند تا بخش هایی که دچار نقص می شوند، معین گردد. تقریباً کلیه هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی بین المللی تا به امروز این آزمایش ها را پشت سر گذاشته اند. با همه این اوصاف اگر هنگام پرواز، تلفن همراه مان را در حالت پرواز قرار ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟

خطوط هوایی، تولیدنمایندگان هواپیما و هر شخص دیگری در این صنعت، سال ها است که می دانند، دستگاه های زیادی در هر سفر در حالت پرواز قرار نمی گیرد. در واقع علت اینکه هواپیماها تا به امروز سقوط ننموده اند، نشان می دهد که بیشتر این دستگاه ها روی بیشتر هواپیماها تأثیری نداشته اند. هرچند به علت نبود اطمینان 100درصدی، این قضیه نمی تواند برای صنعت هوایی خوب باشد. بعضی مسافران نمی دانند که گوشی آن ها مجهز به 3G است یا بلوتوث هدفون، ساعت و... را باید در حالت پرواز قرار دهند. تعدادی از مسافران نیز فراموش می نمایند که یکی از این دستگاه ها را در قفسه بالای سرشان گذاشته اند. عده ای هم به راحتی قوانین را نادیده می گیرند و فکر می نمایند که ایمیل روی تلفن بلک بری آن ها هیج تأثیری روی عملکرد هواپیما ندارد. احتمالاً هم اتفاقی نمی افتد.

مسئله اینجا است که صنعت هوانوردی بر پایه شایدها فعالیت نمی کند. خطوط هوایی و قانون گذاران ایمنی آن ها با احتیاط بسیار زیاد عمل می نمایند و همین موضوع یکی از دلایلی به شمار می رود که سفر با هواپیما را به مراتب ایمن تر از استفاده از خودرو، عبور از خیابان و حتی ماندن در خانه نموده است.

همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / budgettravel.com
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1920

به "اگر در هواپیما، تلفن همراه را در حالت پرواز قرار ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "اگر در هواپیما، تلفن همراه را در حالت پرواز قرار ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در هواپیما، تلفن همراه را در حالت پرواز قرار ندهیم، چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید