اکوماراتن جنگل ابر زمینه ساز معرفی استان سمنان است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: برگزاری اکوماراتن جنگل ابر زمینه ساز معرفی ظرفیت های گردشگری و جاذبه های استان سمنان است.

اکوماراتن جنگل ابر زمینه ساز معرفی استان سمنان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، محمد دنیاشاهی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز 8 مرداد 97 در اولین نشست هماهنگی اکوماراتن جنگل ابر که با حضور جمعی از مسئولان، سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار گردید، اضافه نمود: اکوماراتن جنگل ابر، برد تبلیغاتی بسیار خوبی برای معرفی استان دارد.

او گفت: اکوماراتن جنگل ابر با هدف معرفی پتانسیل های گردشگری استان سمنان، توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی انجام می گردد.

تعیین افضلی مدیر برگزاری اکوماراتن جنگل ابر نیز در رابطه با با این رویداد گفت: اولین اکوماراتن جنگل، هشتم شهریور ماه در استان سمنان برگزار می گردد.

تعیین افضلی با اشاره به اینکه این اکوماراتن در جنگل ابر شاهرود در دو بخش ماراتن 42 کیلومتر و نیمه ماراتن 21 کیلومتر برگزار می گردد، اضافه نمود: اکوماراتن سمنان یک رویداد گردشگری ورزشی است که با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار می گردد.

او با بیان اینکه این رویداد تا کنون در سالهای 2016 و 2017 در بیابان لوت استان کرمان اجرا شده است، اضافه نمود: معرفی ظرفیت های گردشگری، فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی و پخش مستندهای این برنامه از شبکه های ملی و بین المللی از جمله دستاوردهای این رویداد بوده است.

او اضافه نمود: این راستا پس از گذشتن از روستای قطری و جنگل های باستانی هیرکانی و درختان سرخدار و ... انجام می گردد.

افضلی از حضور دوندگان بین المللی در این اکوماراتن اطلاع داد و گفت: دوندگانی از جمله پائولو ونتورینی دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا که در تابستان 2017 پیروز به ثبت رکورد جدید از دویدن در کویر لوت به عنوان گرمترین منطقه کره زمین به مدت 12 ساعت شده است و محمد الحنصال از دوندگان مطرح و صاحب نام اولتراماراتن کشور مراکش برگزار می گردد.

او با بیان اینکه تا کنون در ایران اکوماراتن جنگلی برگزار نشده است، گفت: برگزاری این رویدادها در تغییر نگاه دنیا به ایران موثر است.

افضلی از حضور 50 دونده مطرح کشوری در این اکوماراتن اطلاع داد و اضافه نمود: در نظر است این اکوماراتن در سال آینده و در استان سمنان در سطح بین الملل برگزار گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه از کوشش های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای معرفی ابعاد گردشگری استان، قدردانی کرد و گفت: برگزاری این اکوماراتن می تواند نقش موثری در معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های استان داشته باشد.

علی اصغر آدینه ای با بیان اینکه تمامی نقاط استان سمنان دارای جاذبه توریستی است، اضافه نمود: برگزاری رویدادهای گردشگری در معرفی ظرفیت های ناشناخته استان موثر است.

اولین اکوماراتن جنگل در استان سمنان هشتم شهریور ماه در جنگل ابر شاهرود برگزار می گردد.

منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود واقع شده است. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است در ارتفاعات آن عمدتاً به صورت چمنزار و یا مراتع مشجر و در پایین دست آن به جنگل با گونه های متنوع دیده می گردد. به دلیل فراگیری سطح جنگل با ابر، در این جنگل رویای قدم زدن روی ابرها محقق می گردد.

علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در نخستین اکوماراتن جنگل در استان سمنان می توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس www.luttravel.com مراجعه نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 228

به "اکوماراتن جنگل ابر زمینه ساز معرفی استان سمنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوماراتن جنگل ابر زمینه ساز معرفی استان سمنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید