افزایش 16 درصدی بهره وری ادارات فرهنگی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : با اجرای سامانه بودجه ریزی عملیاتی، بهره وری ادارات فرهنگی حدود 16 درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش 16 درصدی بهره وری ادارات فرهنگی

به گزارش ، سیده راحله رودکی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : کرمانشاه اولین استانی در کشور است که این سامانه را بصورت پایلوت در آن راه اندازی می کنیم.

او با بیان اینکه این سامانه مصرف منابع بودجه عمومی دولت را مدیریت خواهد نمود، گفت : از سال 1396 اقدامات مقدماتی را برای راه اندازی سامانه ای که بتوانیم تعیین کنیم که منابع بودجه عمومی دولت چگونه هزینه می گردد، شروع کردیم.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هرچند از قبل سامانه ای در این رابطه در استانداری تهران راه اندازی شده بود، اما سامانه کاملی نبود و در ابتدای کار با آن دچار مسائل زیادی شدیم و در نهایت سامانه جامع تری را راه اندازی کردیم.

او اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه بدنبال این هستیم تا بودجه را برای هر دستگاه فرهنگی بصورت مسئله محور تعریف کنیم، یعنی منابع بودجه برای تحقق اهداف سازمانی به فرمان می گردد.

رودکی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این برنامه را در کرمانشاه اجرایی کنیم، از پارسال آموزش هایی را به کارکنان دادیم تا به وسیله آن ها بودجه ریزی عملیاتی را پیاده سازی کنیم.

او گفت: در این نوع از بودجه ریزی، بودجه مبتنی بر عملکرد داده می گردد، یعنی از حالت سنتی که اول هزینه می شد و بعد فاکتور ارائه می شد تا بودجه گرفته گردد، خارج می شویم و به سمت سیستم حسابداری مدرن می رویم، به این معنا که شما چه وظیفه ای دارید و چه هزینه ای را می توانید انجام دهید.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برای اینکه بودجه ریزی عملکردی داشته باشیم، باید قیمت ها احصاء گردد، یعنی بدانیم برای هر برنامه چه اندازه قیمت برای آن صرف می گردد.

او با بیان اینکه این برنامه شفافیت اقتصادی و افزایش بهره وری را بدنبال خواهد داشت، گفت: در تلاشیم که این سامانه اختلالی در فرایند طبیعی کار ها ایجاد نکند و البته بدنبال مچ گیری و رویارویی با واحد های دیگر نیستیم، بلکه عملکرد واقعی واحد ها دیده می گردد.

رودکی اضافه کرد: تجربه کشور های پیشرفته نشان داده که اجرای این برنامه حدود 16 درصد افزایش بهره وری را برای آن ها در پی داشته است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1684

به "افزایش 16 درصدی بهره وری ادارات فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 16 درصدی بهره وری ادارات فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید