از شلوارک تختی تا مجسمه قایقران در موزه ورزش!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، زندگی امروز- از زمان روی کار آمدن صالحی امیری، رئیس کمیته المپیک یکی از اهداف اصلی خود را ایجاد موزه ورزش اعلام نمود؛ پروژه ای که از چند ماه قبل در این کمیته استارت خورده و حالا در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

از شلوارک تختی تا مجسمه قایقران در موزه ورزش!

روز گذشته در ادامه اهدای مدال ها، جام ها و یادبودهای قهرمانان ورزشی، مسئولان بعضی از فدراسیون ها به همراه بعضی از ورزشکاران دیروز و امروز در محل کمیته المپیک حاضر شدند و در مراسمی یادبودهای خود را اهدا کردند.

این اتفاق البته قبلا هم در چند مرحله اتفاق افتاده بود و ورزشکارانی همانند بهداد سلیمی، احسان حدادی، آرش میراسماعیلی و... طی مراسمی هر چه در دست داشتند را با میل خود به موزه ورزش هدیه دادند.

در جریان مراسم دیروز رئیس کمیته ملی المپیک استقبال از فراخوان برای موزه ورزش را بی نظیر دانسته و گفته است: ما و مسئولان وزارت ورزش غافلگیر شدیم! خیال می کردیم قرار است 5 تا 6 مدال و جام در موزه قرار بگیرد، اما بیش از یکصد مدال و جام ارایه شد و تعیین کرد چه حجم زیادی از مدال های قهرمانان ما در منازل و فدراسیون های ورزشی همچنان وجود دارد.

به گفته مسئولان کمیته ملی المپیک، موزه ورزش تا افتتاح روزهای زیادی فاصله ندارد و ممکن است حتی قبل از آغاز سال نو به صورت رسمی به بهره برداری برسد. در یکی، دو روز آینده نیز حدود 300 پیشکسوت ورزشی راهی کمیته المپیک می شوند، تا هر یادبودی از دوران قهرمانی دارند را به موزه ورزش ایران هدیه نمایند. به جز مدال، جام و یادبود، اخیرا مجسمه های مومی از بعضی اسطوره های ورزش ایران نیز به موزه ورزش اضافه شده است.

هم اکنون مجسمه غلامرضا تختی، عبدالله موحد و سیروس قایقران در موزه مشاهده می گردد و به زودی مجسمه حمید سوریان و بهداد سلیمی نیز رونمایی خواهد شد. این مجسمه ها قبلا به وسیله سازمان زیباسازی شهرداری تهیه شده و بلااستفاده مانده بود، اما حالا مسئولان کمیته المپیک به برترین شکل می خواهند از آنها بهره ببرند.

شاید ارزشمندترین یادبودهای موجود در موزه ورزش مربوط به دنیا پهلوان تختی باشد. شلوارک کشتی پهلوانی دنیا پهلوان تختی، گواهی حضور در بازی های المپیک 1964 توکیو و دیپلم افتخار عضویت دنیا پهلوان تختی در تالار مشاهیر اتحادیه دنیای کشتی ازجمله یادبودهایی است که به قول یکی از مسئولان کمیته المپیک از زیر زمین فدراسیون کشتی بیرون آمده است! باید دید بعد از افتتاح موزه ورزش و امکان بازدید عموم، مردم و علاقه مندان به ورزش چقدر برای تماشا این یادبودهای با ارزش اشتیاق نشان می دهند.

منبع: زندگی روز
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1800

به "از شلوارک تختی تا مجسمه قایقران در موزه ورزش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شلوارک تختی تا مجسمه قایقران در موزه ورزش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید