طراحی هایی از حال و هوای ذهنی یک هنرمند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، جز از کل عنوان چهارمین نمایشگاه انفرادی کاویان هازلی است که از پنجم تا شانزدهم آذر ماه در گالری والی میزبان علاقه مندان است.

طراحی هایی از حال و هوای ذهنی یک هنرمند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، کاویان هازلی درباره نمایشگاه جز از کل گفت: طراحی یک اصل اساسی در هنرها و برای من یکی از بی واسطه ترین راه ها برای بیان فکر و اندیشه ام است . به یاری طراحی به راحتی و سرعت می توانم آن چه را که در فکر دارم بیان کنم. این بازآفرینی تصاویر، حال چه عینی باشند چه فکری، برای من علاوه بر لذت بخش بودن راهی است برای یافتن فردیت هم در درون خود هم در آثارم.

هازلی ادامه داد: من زمان زیادی را روزانه صرف طراحی با مدیاهای مختلف می کنم و تمایزی میان نقاشی و طراحی قائل نیستم. شیوه کارم به این شکل است که به طور همزمان چندین ایده و شیوه را با هم پیش می برم و تا آنجا که بتوانم برای خود مرزی تعریف نمی کنم. در خیلی از این آثار از داشتن پیش طرح پرهیز شده است و فضاها، نقش مایه ها و مضامین به صورت فی البداهه به وجود آمده اند که نشانگر دلهره ها، امیدها و تجربه های تماشا و نگاه کردن به فضای پیرامونم است.

او اضافه نمود: این نمایشگاه شامل 18 طراحی منتخب است از میان انبوه طراحی هایی که طی سه سال گذشته انتخاب نموده ام. این آثار که روی مقوا با راپید اجرا شده است را به همراه سه دفتر طراحی به نمایش گذاشته ام. علاوه بر این موارد به همراه دوست هنرمندم جناب نیما تفرشی یک موسیقی را نیز طراحی نموده ایم که راوی داستان های آثار به نمایش درآمده باشد. ابعاد طراحی هایی که روی دیوار رفته اند، متنوع هستند. علاوه بر چند اثر که حال و هوای فکری و روایی دارند در این مجموعه مناظری از منطقه ها روستایی مختلف ایران که به آنها سفر نموده ام به ویژه منطقه ها کردنشین وجود دارند.

هازلی درباره سه دفتر طراحی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته، گفت: در این دفاتر، مجموعه ای از طراحی پرتره شخصیت های مختلف به نمایش گذاشته شده است. شیوه خلق این پرتره ها به این شکل بوده است که برای هر یک از دوستان خبری از اتفاقات روز ارسال شده و آنها نیز پس از خواندن متن آن خبر عکسی سلفی از خودشان گرفته و برایم ارسال کردند. بر اساس این عکس ها و واکنش ها به واسطه طراحی به مطالعه چهره و نگاهشان پرداخته ام.

او با بیان اینکه عنوان نمایشگاهش جز از کل از نام کتابی با همین عنوان انتخاب شده، گفت: کتاب جز از کل هیچ تاثیری از لحاظ محتوا بر روی طراحی های این مجموعه نداشته، اما عنوان نمایشگاه را بر حسب تصادف از میان کتاب هایی که در کتابخانه ام داشته ام، انتخاب نموده ام. البته از لحاظ معنایی بدون ارتباط با آثارم نیست؛ چون در آنها هم جزئیات بسیار مورد اهمیت بوده اند و همین جزئیات بود که کل را ساخت.

هازلی اضافه نمود: از زمانی که به یاد دارم بخش عمده وقتم به طراحی و نقاشی کردن گذشته و در پنج سالگی ام به طور اتفاقی یکی از آثارم به وسیله کانون پرورش فکری بچه ها در مسابقه بین المللی نقاشی بچه ها توکیو ژاپن شرکت داده شد و در آن رویداد مقام نخست را کسب کردم. پس از کسب این مقام، جهت زندگی ام تغییر کرد و خانواده ام مرا برای ادامه دادن راه در این جهت حمایت نموده اند.

نمایشگاه جز از کل تا 16 آذرماه ماه در گالری والی میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 واقع شده است.

کاویان هازلی نقاش، طراح و مجسمه ساز متولد 1365 سنندج است. او فارغ التحصیل هنرستان گرافیک و دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته نقاشی است. کاویان هازلی عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1828

به "طراحی هایی از حال و هوای ذهنی یک هنرمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی هایی از حال و هوای ذهنی یک هنرمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید