آیا اینجا زیباترین مکان روی زمین است؟ آلبرتا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، آلبرتا در کانادا

آلبرتا یکی از استان های غربی کشور کانادا است که تحسین برانگیزترین مناظر کانادا را در خود جای داده است. آلبرتا در کانادا پر است از کوه های سر به فلک کشیده و نوک تیز که در سرتاسر این پهنه گسترده شده اند. قله هایی پوشیده از برف که روی چمن های سبز دامنه، سایه انداخته اند و این تضادها یکی از عجایب آلبرتاست که باعث شده به آن لقب زیباترین مکان روی زمین را بدهند. در فصل زمستان، آلبرتا تبدیل به بهترین جای آمریکا برای اسکی و ورزش های زمستانی می شود. علاوه بر این، مرکز این استان یعنی شهر ادمونتون، بزرگترین مرکز خرید کانادا به نام West Edmonton Mall را در خود جای داده است. همراه خبرنگاران، با تعدادی از زیباترین مکان های آلبرتا آشنا می شویم:

آیا اینجا زیباترین مکان روی زمین است؟ آلبرتا

پارک ملی بنف (Banff National Park)

پارک ملی بنف در 130 کیلومتری غرب کالگاری قرار گرفته است و پر بازدیدترین جاذبه گردشگری استان آالبرتا و شاید بتوان گفت حیرت آورترین پارک ملی کانادا است. در این پارک ملی با مناظر کوهستانی، دریاچه های زیبا، محل های مخصوص اسکی و شهر توریستی بنف روبرو می شوید. در مورد حیات وحش این پارک ملی باید گفت خرس های گریزلی، خرس های سیاه، گرگ، گوزن های کانادایی و گوزن شمالی به وفور در آن زندگی می کنند و موقع گشت و گذار در این پارک، با تعداد زیادی از آنها روبرو می شوید. علاوه بر لذت بردن از مناظر و حیات وحش، یکی از بهترین کارهایی که مخصوصا در تابستان می توانید در این پارک انجام دهید، قدم زدن در مسیرهای تعیین شده است.

دریاچه لوییز ( Lake Louise)

دریاچه لوییز را می توان مروارید پارک ملی بنف دانست که به خاطر رنگ فیروزه ای آب هایش مشهور است. شفافیت این آب باعث می شود تا مناظر اطراف مثل کوه ها در آن انعکاس داشته باشند و این دریاچه را به یک آینه طبیعی تبدیل کنند. این دریاچه در شمال شهر بنف قرار گرفته است و با یک رانندگی کوتاه می توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از بهترین تفریحاتی که در این دریاچه می توان داشت، اجاره قایق های پارویی و گشت و گذار با آنها در این دریاچه شگفت انگیز است. علاوه بر این، مسیرهای پیاده روی خیلی خوبی هم در اطراف کوه های این دریاچه وجود دارد. در فصل زمستان، این دریاچه به طور کامل یخ می زند و سرتاسر آن پوشیده از برف می شود. اما با این حال از تعداد گردشگران آن اصلا کم نمی شود.

پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)

مثل پارک ملی بنف، نام جاسپر هم، هم نام یک پارک ملی در آلبرتا در کانادا است و هم نام شهر. جاسپر، بزرگترین پارک ملی کانادا است که یک منطقه وسیع 10.878 کیلومتر مربعی را در برگرفته است. این پارک ملی پر از دریاچه، آبشار، کوه ها و کوهستان ها، یخچال های طبیعی و جنگل است. با این وجود به نسبت پارک ملی بنف، گردشگران کمتری دارد به این دلیل که در فصل زمستان، اکثر امکانات آن تعطیل است.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 226

به "آیا اینجا زیباترین مکان روی زمین است؟ آلبرتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اینجا زیباترین مکان روی زمین است؟ آلبرتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید