آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون نفر گذشت

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، با گذشت چندین ماه از همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن در جهان از مرز 22 میلیون نفر عبور نموده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرنگاران، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون22,185,839 تن مبتلا و 780,369 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده دنیا دارد:

با گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گفت که کووید-19 اکنون بعد از بیماری های قلبی و سرطان، سومین عامل اصلی مرگ در آمریکا است. وبسایت هیل به نقل از توماس فریدن مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا نوشت: کووید-19 بیش از تصادف، جراحات، بیماری های ریه، دیابت، آلزایمر و بسیاری دیگر از بیماری ها جان آمریکایی ها را می گیرد.

فریدن همچنین به سی ان ان گفت که نرخ مرگ و میر در آمریکا بیشتر از چندین کشور دیگر است. در هفته گذشته احتمال مرگ آمریکایی ها در اثر بیماری کرونا 8 برابر شهروندان اروپایی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیر منطقه ای سازمان دنیای بهداشت در قاره آمریکا گفت، در حالی که 13 درصد از جمعیت دنیا در قاره آمریکا قرار دارند، این قاره 64 درصد از مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین اضافه کرد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آمریکا به 11.5 میلیون نفر رسیده است و از این میزان بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همه گیری ویروس کرونا باعث بحران سلامت روانی در قاره آمریکا شده، به طوری که استفاده از مواد مخدر و الکل افزایش یافته است.

در شبانه روز گذشته نیز حدود هشت هزار نفر در ایالت کالیفرنیا در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.بر این اساس، میزان موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید 19 در سی و شش ایالت آمریکا در حال افزایش است. این درحالی است که به طور همزمان تعداد موارد انجام تست کرونا در حال کاهش است

در برزیل نیز اوضاع همچنان وخیم است و سائوپائولو بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. هند سومین کشور دنیا به لحاظ بالاترین تعداد مبتلایان کرونا پس از ایالات متحده و برزیل است و این سه کشور فعلا تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-19 را در آمارهای رسمی خود گزارش نموده اند. این کشور همچنین از نظر آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در حال حاضر رکورددار کشورهای آسیایی است.

در ایران نیز مجموع فوتی ها به مرز 20 هزار نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفت که استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

افزایش چشمگیر ابتلای بچه ها در آمریکا/کاهش تلفات روزانه در ایران

افزایش تردیدها درباره واکسن روسیه/زمستان نفس گیر در آمریکای لاتین

هر 2 دقیقه یک هندی فوت می نماید/تعداد تلفات ایران به 19هزار رسید

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1112

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید