کدام جاروبرقی مناسب ماست؟

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، جاروبرقی یکی از کاربردی ترین وسایل است. تنوع زیاد و کارایی متفاوت جاروبرقی های موجود در بازار، قدرت انتخاب مشتری را بالا برده است. جاروبرقی ها از نظر محل به کارگیری به چند دسته خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی و مکنده ها تقسیم می شوند.

کدام جاروبرقی مناسب ماست؟

جاروبرقی های خانگیجاروبرقی های خانگی به انواع مختلفی نظیر کیسه ای، مخزنی، شارژیِ دستی و شارژیِ ایستاده تقسیم بندی می شوند. جاروبرقی های کیسه ایجاروهای کیسه ای مخزن زباله دارند. پاکت یا کیسه های پارچه ای و پلیمری محل انباشت آشغال هاست. کیسه های یک بارمصرف هم که دورریختی است و بعد از پر شدن باید با کیسه تازه تعویض شوند. کیسه یا پاکت قدرت فیلتراسیون چندان زیادی ندارند؛ به همین خاطر بخشی از غبار و آلودگی انباشته شده در جارو به وسیله منافذ کیسه به بیرون نشت می نمایند.

جاروبرقی های مخزنیجاروبرقی های مخزنی کیسه ندارند و زباله هایی که جارو می مکد، در مخزن جارو که معمولاً محفظه شفافی است، فشرده می گردد و بعد از مدتی باید تخلیه گردد. این جاروها معمولاً از جاروبرقی های کیسه ای کوچک تر هستند.

جارو شارژی دستیجارو شارژی ها چند نوع اند و چند سالی است که وارد بازار شده اند و از آن ها در منزل، محل کار یا برای تمیز کردن داخل ماشین استفاده می گردد. مدل های دستی این جارو، ظاهر سبک و شیکی دارند و به راحتی جابه جا می شوند. از طرفی محدودیت مدل های پارویی برای نظافت سطوح باریک، کنج ها را ندارند.

جارو شارژی ایستادهجاروی ایستاده یا عصایی یکی از جدیدترین جاروهای شارژی است. این جاروها تقریباً کارایی جاروبرقی را دارند با این تفاوت که خرطومی ندارند و همه اجزای آن داخل یک بدنه قرار دارند. این جارو هم مانند جاروهای مخزن دار چون پاکت ندارد باید مرتب تمیز گردد و چون بی سیم است و شارژ می گردد، امکان استفاده طولانی مدت را ندارد. در عوض چون بعضی از انواع جارو شارژی به چشم الکترونیک مجهز هستند، گردوغبار را به خوبی جمع می نمایند. این مدل تنها قابلیت استفاده برای کف را دارد.

علاوه بر انواعی که شرح دادیم، جاروبرقی های دیگری نیز در بازار موجود هستند که کمتر برای مصارف خانگی کاربرد دارند و عمدتا برای مصارف صنعتی و تجاری استفاده می شوند.

جاروبرقی های تجاریاصلی ترین قسمت یک جاروبرقی تجاری پمپ مکش آن است. جاروبرقی های تجاری با امکان خرطومی بلند، مناسب نظافت فضاهایی مثل هتل هاست. این جاروبرقی ها چندموتوره هستند که می توان هر یک از آن ها را خاموش یا روشن کرد. کارکرد هم زمان موتورها سرعت و کیفیت جاروکشی را افزایش می دهد. گنجایش مخزن این جاروها زیاد است. بعضی از انواع این جاروبرقی ها با باتری کار می نمایند که برای محیط های متراکم و بدون دسترسی به پریز برق مناسب است. از این جاروها برای خدمات نظافتی زیاد استفاده می گردد.

جاروهای نیمه صنعتیاین جاروبرقی ها یک، دو یا سه موتوره هستند و سرعت مکش آن ها از جاروهای تجاری بیشتر است. این جاروها بدنه فلزی و چرخ های محکم گردان دارند که امکان کارکردن در محیط های سخت و صنعتی را به آن ها می دهد. قدرت فیلتراسیون در این جاروها زیاد است، چون فیلتر در مخزن جاروبرقی قرار داده نشده و تمام ظرفیت مخزن قابل استفاده است. این جاروها قابلیت جمع آوری آب وخاک را دارند. جاروبرقی نیمه صنعتی چون جمع وجورند برای کارگاه های متوسط و کوچک مثل کارواش مناسب اند.

جاروهای صنعتیاین جاروها معمولاً در مدل های یک، دو یا سه موتوره فراوری می شوند که با داشتن حجم مخزن بالا و امکان استفاده طولانی مدت، قابلیت استفاده برای محیط های صنعتی و اداری را دارند. مزیت جاروبرقی های صنعتی این است که قابلیت مکش هم زمان مواد مایع و جامد را دارند. مجهز به فیلترهای قابل شست وشو هستند و فیلتراسیون در این جاروها در چند مرحله اتفاق می افتد. قدرت و سرعت مکش در جاروهای صنعتی بسیار بالاست. بیشتر این جاروها جاروبرقی آب وخاک هستند که انتخاب مناسبی برای صنعت مهمانداری و رستوران است.

مکنده های صنعتیمکنده ها انواع آلودگی و ذرات ریز و آلودگی هایی که در محیط های صنعت و نیمه صنعتی وجود دارد، می زداید. مکنده ها از پخش شدن گردوغبار و ضایعات ریز مثل خاک اره، براده های ریز تراشه یا سمباده کاری صنایع در هوا جلوگیری می نمایند. قدرت مکش مکنده ها و سرعت بسیار زیاد است. مکنده ها با حجم مخزن های متفاوتی ساخته می شوند. بسته به میزان آلودگی و نوع آن از دستگاه مکنده با موتور قوی تر استفاده می گردد .توان موتور مکنده همان میزان مصرف مکنده است. با بالا رفتن قدرت مکش و سرعت مکش دستگاه، انرژی مصرفی و توان مکنده هم بالاتر می رود.

استفاده از جاروبرقی ها محدود به اماکن مسکونی نیست، بلکه در محیط های تجاری و صنعتی هم استفاده می گردد. اگر جاروبرقی را درست انتخاب نموده باشید، هر بار که با آن کار می کنید، از نتیجه احساس رضایت می کنید. با نکاتی که آورده شد، امید است بتوانید انتخاب مناسب و درستی داشته باشید.

منبع: دیوار
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 95

به "کدام جاروبرقی مناسب ماست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام جاروبرقی مناسب ماست؟"

1 دیدگاه

جارو شارژی 31 شهریور 1398

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید
جارو شارژی
https://www.rabokala.ir/product-category/خانه-و-آشپزخانه/جارو-شارژی/

پاسخ به جارو شارژی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید