فضاهای آموزشی حاشیه شهرها وضعیت مناسبی ندارند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا بعد از ظهر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، اظهارداشت: ناحیه های منفصل شهری در اطراف سنندج مانند نایسر، ننله، حسن آباد و دوشان وجود دارد که علیرغم اینکه جمعیت بسیاری را در خود جای داده اند اما از نظر امکانات رفاهی و آموزشی وضعیت مطلوبی ندارند.

فضاهای آموزشی حاشیه شهرها وضعیت مناسبی ندارند

وی با بیان اینکه بحث ارائه خدمات رفاهی در حاشیه شهرها باید مورد بازنگری قرار گیرد، اضافه نمود: مناطقی که در حاشیه شهرها قرار گرفته اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و باید سعی گردد برای بهبود وضعیت این مناطق اعتبارات لازم تخصیص یابد.

استاندار کردستان ادامه داد: اخیراً از ناحیه منفصل شهری ننله در سنندج بازدید به عمل آمد و مشاهد شد که در این منطقه تنها یک مدرسه وجود دارد که متاسفانه هزار و 200 نفر در آن مشغول به تحصیل هستند و این در شان مردم فرهنگی کردستان نیست.

مرادنیا یادآور شد: در همان بازدید مقرر شد که یک مدرسه شش کلاسه از سوی یکی از خیرین مدرسه ساز استان کردستان در این منطقه احداث گردد و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز می خواهیم اعتبارات لازم برای احداث دو مدرسه شش کلاسه دیگر در این منطقه را در بودجه سال 98 در نظر بگیرد.

وی اعلام کرد: از مسئولان آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس نیز می خواهیم که در پیگیری جذب این اعتبارات و ساخت مدرسه خیریه در این منطقه کوتاهی نکنند و به جد دنبال این کار باشند.

استاندار کردستان در خاتمه سخنان خود بر تعطیلی مدارس پرخطر و تخریبی در سطح استان تاکید نمود و گفت: از آنجایی که هیچ چیزی مهمتر از جان انسان ها وجود ندارد، انتظار داریم این مدارس در صورت امکان از همین سال جاری تعطیل شوند و مدارس یک نوبته نیز ئو نوبته شوند تا بتوان فضاهای مورد احتیاج را مهیا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 58

به "فضاهای آموزشی حاشیه شهرها وضعیت مناسبی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاهای آموزشی حاشیه شهرها وضعیت مناسبی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید