فاز تازه دعوای داوران و باشگاه ها

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، اصفهانیان به جای اینکه با پذیرش برخی اشتباهات، باشگاه ها را نسبت به داوری ها خوش بین کند، با ارجاع اعتراض ها به کمیته انضباطی، رابطه با باشگاه ها را مخدوش تر می کند.

فاز تازه دعوای داوران و باشگاه ها

به گزارش خبرنگاران ، اعتراض به داوری ها وارد فاز تازه ای شده است. بعد از اعتراض ها و بیانیه های پی درپی باشگاه ها نسبت به قضاوت داوران در بازی های لیگ، بالاخره فریدون اصفهانیان در کلاس یک روزه الیت فوتبال درباره این اعتراض ها حرف زد و آب پاکی را روی دست باشگاه ها ریخت تا احتمالاً تلاشی نموده باشد در جهت جمع کردن بساط این نوع اعتراض ها.

اصفهانیان در سخنرانی خود رسیدگی به مسئله باشگاه هایی که علیه داوری ها بیانیه می دهند را به کمیته انضباطی می سپارد: این اقدام اصلا حرفه ای نیست و هدف باشگاه ها تحت تاثیر قرار دادن داوران است. از کمیته انضباطی می خواهم با این باشگاه ها به صورت جدی برخورد کند. داوران ما بدون هیچ چشم داشتی در مسابقات لیگ قضاوت می نمایند و امیدوارم روزی آنها به حق واقعی خود در فوتبال برسند.

او می گوید: داوران ما با صداقت کامل قضاوت می نمایند و اگر اشتباهی وجود داشته باشد کاملا غیر عمد بوده است. در جام جهانی که عالی ترین سطح مسابقات فوتبال است هم شاهد اشتباهات داوری بودیم که امری طبیعی است.

این صحبت های اصفهانیان را البته دیگر داوران حاضر در این کلاس یک روزه هم تکمیل کردند و با گفتن از عملکرد قابل قبول داوران در رقابت های لیگ، داوری های لیگ این فصل را به نوعی کم اشتباه می دانند.

به عنوان مثال محمدحسین زاهدی فر، داور فوتبال ایران می گوید: با توجه به فشار بازی این اتفاق طبیعی است، اما خود باشگاه ها قبول دارند اشتباه امری طبیعی در مسابقات است.

در تأیید حرف های اصفهانیان و زاهدی فر، درباره انتقادهایی که مربیان و باشگاه ها نسبت به داوری ها مطرح می نمایند، تأکید می نماید: توانایی داوری ما در سطح جهان و آسیا معین است و داوران ملی ما هم کیفیت مناسب کار خود را دنبال می نمایند.

پکیج این مصاحبه ها روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال را باید به حساب پاسخی گذاشت که کمیته داوران به همه بیانیه هایی داده که در طول این مدت علیه داوری ها صادر شده است.

داوران به نوعی اعتراض باشگاه ها را به خاطر تحت تأثیر قرار دادن داوران می دانند و هیچ اشتباهی را که شایسته این اعتراض ها و بیانیه ها باشد را قبول نمی نمایند.

این صحبت های داوران البته از سوی باشگاه ها هم بی پاسخ نمانده است. باشگاه نساجی به عنوان یکی از باشگاه هایی که مدعی است بیشترین ضرر را از سوی داوری ها متحمل شده و بارها علیه کمیته داوران بیانیه داده، به سرعت نسبت به این اظهارنظرها واکنش نشان داده است. محمد کاظمی، معاون باشگاه نساجی مازندران می گوید: ما به کمیته داوران نامه نوشتیم، رئیس هیات استان هم نامه نوشته اما توجهی به آن نشده است. 7 بازی حق ما خورده شده و ما خواسته ایم به این اشتباهات رسیدگی گردد. وقتی پاسخ قانع نماینده نمی بینیم و از طرفی متهم هم می شویم این برای ما و مردم مازندران دردناک است.

کشمکش ها بین داوران و باشگاه ها همچنان ادامه دارد و اصفهانیان به جای اینکه با پذیرش برخی اشتباهات و برنامه ریزی برای بهبود عملکرد داوران، باشگاه ها را نسبت به داوری ها خوش بین کند، با ارجاع اعتراض ها به کمیته انضباطی، رابطه با باشگاه ها را مخدوش تر می نماید. راهکاری که هرگز به حل مسائل نمی انجامد.

500 - 11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 41

به "فاز تازه دعوای داوران و باشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز تازه دعوای داوران و باشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید