تصویر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی روی اسکناس درج می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر بیان نمود: با پیگیری های اجرا شده در اداره کل میراث فرهنگی استان و با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به وزیر امور مالی و دارایی، تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناس های رایج کشور درج می گردد.

تصویر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی روی اسکناس درج می گردد

او با اشاره به اینکه این موضوع طی نامه ای از سوی دکتر مونسان به وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت حکومت صفویه در تاریخ ایران از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درخواست کردیم تا تصویر این مجموعه در اسکناس های رایج کشور درج گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: فرهنگ و مظاهر آن مهم ترین و ریشه دارترین عوامل معرفی هویت و ارزش های تمدنی هر ملت است و در این راستا بناهای تاریخی نماد و مصداق عینی این هویت است.

فلاحی ادامه داد: تصاویر درج شده بر روی اسکناس ها می تواند در اشاعه فرهنگ و تاریخ هر کشور بسیار مؤثر باشد و این اقدام بسیار ارزشمند و قابل توجه خواهد بود.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 1389 به عنوان تنها اثر استان اردبیل در لیست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 100

به "تصویر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی روی اسکناس درج می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصویر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی روی اسکناس درج می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی روی اسکناس درج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید