تاکید حجتی بر تقویت ظرفیت های موجود و سازگار با طبیعت در بخش کشاورزی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر جهاد کشاورزی تاکید نمود: باید با همکاری همه بخش ها ظرفیت های موجود و سازگار با طبیعت تقویت گردد.

تاکید حجتی بر تقویت ظرفیت های موجود و سازگار با طبیعت در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگاران منطقه خراسان جنوبی، سیدمحمود حجتی در سفر به نهبندان گفت: خارشترهایی که در دشت های خراسان جنوبی وجود دارد در بعضی مناطق کشور به صورت کشت صنعتی انجام می گردد. مراتع قابل کشت را به بومی ها واگذارکنیم و پرورش شتر شیری را در دستور کار قرار دهید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فعالیت ها باید سازگار با طبیعت بوده و باعث گردد در طبیعت بازدهی چند برابر داشته باشد. طبیعت را باید تقویت کنیم. با تقویت طبیعت می توانیم مسائل را مرتفع کنیم و باید منابع لازم در اختیار شهرستان های مرزی قرار بگیرد.

غلامرضا قوسی، رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در افتتاح پروژه آبیاری زیرسطحی 72 هکتاری اسماعیل آباد نهبندان گفت: مساحت این مجتمع 72هکتار و محل اجرا شهرستان نهبندان روستا اسماعیل آباد است. کل اعتبار طرح 17857 میلیون ریال که از اعتبار کل بخش دولتی15171 میلیون ریال و خودیاری 2686 میلیون ریال است.

قوسی اظهار کرد: نوع محصول این مجتمع پسته و میزان آب صرفه جویی 316800 متر مکعب در سال و هدف از اجرای طرح افزایش بهره وری آب نسبت به سایر سیستم های تحت فشار و امکان ایجاد PLC است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 21

به "تاکید حجتی بر تقویت ظرفیت های موجود و سازگار با طبیعت در بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید حجتی بر تقویت ظرفیت های موجود و سازگار با طبیعت در بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید