بیست و شش حزب در سودان از عمرالبشیر خواستند دیگر نامزد انتخابات نشود

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، یک ائتلاف متشکل از 26 حزب در سودان از عمرالبشیر، رییس جمهور این کشور خواستند که در انتخاباتی که قرار است در سال 2020 برگزار گردد، شرکت نکند و نامزدی اش در انتخابات لغو گردد.

بیست و شش حزب در سودان از عمرالبشیر خواستند دیگر نامزد انتخابات نشود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این در خواست در حالی مطرح شد که اعتراضات در سراسر کشور به دلیل عدم توانایی دولت در کنترل تورم و کمبود مایحتاج اولیه و ضروری در کشور به مدت چند هفته برگزار گردیده است.

ائتلاف نیروهای اتحاد 2020 که در سپتامبر 2018 تأسیس شد، در نشست دیالوگ ملی و اتحاد ملی که به پیشنهاد عمر البشیر برگزار گردید، شرکت نموده و اعلام نمودند که در انتخابات 2020 وی را به چالش خواهند کشید.

از احزاب اصلی در این ائتلاف می توان به حزب انجمن صلح و عدالت، حزب توسعه و عدالت شرقی، حزب تغییر دموکراتیک و حزب لیبراسیون سودان اشاره نمود.

الطیبه مصطفی، رئیس انجمن صلح و عدالت سودان اعلام نمود: کناره گیری بشیر از کاندیدا شدن در انتخابات می تواند باعث کاهش تنش ها گردد.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که کاندیداتوری بشیر در انتخابات 2020 باعث افزایش تنش های سیاسی در کشور می گردد. ما از حزب حاکم می خواهیم که کاندیداتوری بشیر در انتخابات 2020 را لغو کند.

این در حالی است که اواخر ماه اوت حزب حاکم سودان، عمر البشیر را به عنوان کاندیدای خود برای سومین دوره ریاست جمهوری اش معرفی کرد. دومین دوره ریاست جمهوری عمر البشیر در سال 2020 به سرانجام می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 77

به "بیست و شش حزب در سودان از عمرالبشیر خواستند دیگر نامزد انتخابات نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و شش حزب در سودان از عمرالبشیر خواستند دیگر نامزد انتخابات نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید