اگر از خدمات ارتباطی شکایت دارید حتما بخوانید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، در صورتی که کاربران از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شکایتی دارند، می توانند با مراجعه به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، شکایت خود را ثبت نمایند تا رگولاتوری به آنالیز شکایات آن ها بپردازد.

اگر از خدمات ارتباطی شکایت دارید حتما بخوانید

به گزارش خبرنگاران، اختلالات صوت و دیتا همیشه ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع جوابگو از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه اندازی شد.

از سوی دیگر سرعت های ارائه شده توسط شرکت های اینترنتی همیشه معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و جوابگویی به شکایات 195 نشان می دهد اغلب شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت پرسرعت ثابت و در پنج بخش پشتیبانی، اقتصادی، مسائل مربوط به قرارداد، کیفیت سرویس و عدم ارائه خدمات دسته بندی می شوند و این بدان معناست که سرعت اینترنت هنوز هم برای کاربران دغدغه است. در حال حاضر سامانه جامع رسیدگی و جوابگویی به شکایات شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا کاربران با مراجعه به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام نموده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.

رصد میزان شکایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شرکت های خدمات دهنده به صورت برخط روی نقشه های جغرافیایی، تأثیر مثبتی بر جوابگوتر شدن شرکت ها و ایجاد شفافیت بیش تر درباره عملکرد آن ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت های خدمات دهنده تأثیرگذار خواهد بود. در این سامانه هم چنین امکان رؤیت شکایت سایر مشترکین فراهم است. این موضوع رویکردی برای اپراتورهاست که سریع تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است و از آنجا که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع تر موضوع را پیگیری می نمایند.

یاری به مکان یابی موقعیتی که مشترک به گزارش دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی گردد، کاربر به سادگی می تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن یاری کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیش تر به اطلاعات و آسوده تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیغام مورد نظرشان است.

حوزه هایی که می توان از آن ها شکایت کرد

مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می توانند با ذکر اپراتورها اعلام نمایند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار بگیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل 3G و 4G شکایت نمایند.

اما در حوزه تلفن ثابت، شکایت ها می تواند از انواع تعرفه بین المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع رسانی، خدمات تلفن بین الملل (رومینگ) با موضوع گران فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع رسانی باشد. مشترکان می توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه شده اعلام نمایند.

هم چنین در حوزه تلفن همراه، شکایت ها می تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می تواند مورد شکایت اعلام گردد.

از سوی دیگر، در حوزه خدمات پستی، مشترکان می توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم جوابگویی مناسب و در هر یک از سرویس های پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام نمایند.

در حوزه تشعشعات، مشترکان می توانند اپراتور مورد نظر خود را انتخاب نموده با ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت نمایند.

هم چنین شکایت های بخش دفاتر پیشخوان، می تواند با مراجعه به بخش مورد نظر و انتخاب نام دفتر پیشخوان از نظر نحوه ارائه خدمات، فضا و امکانات، هزینه ارائه خدمات و رفتار کارکنان دفاتر پیشخوان انجام گردد که مشترکان با برگزیدن هر یک از این خدمات، می توانند موضوع مورد شکایت خود را انتخاب نمایند.

با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، مشترکان می توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان اعلام نمایند.

خبرنگار: فائزه طاهری

دبیر خبر: فاطمه محمدنژاد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 84

به "اگر از خدمات ارتباطی شکایت دارید حتما بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از خدمات ارتباطی شکایت دارید حتما بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید